• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Postadres updaten uit website (VBA?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dykie86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2017
Berichten
4
Beste,

Wat is Excel toch fantastisch, ik blijf leren en het wordt steeds leuker. Op http://www.homeandlearn.org/add-the-developer-toolbar-to-excel.html heb ik ook al wat geleerd over VBA :D

Ik werk voor een zorgorganisatie in het Noorden en wij hebben nogal wat organisaties waar we mee samenwerken. Het leek me handig om in ons Sharepoint intranet een Excellijst te hebben met de adressen en telefoonnummers van die partners. Zo kun je snel een telefoonnummer vinden en als je iedereen iets per post wilt toesturen heb je een actuele adreslijst. Alleen hoe houd je die up to date? Is het mogelijk om Excel dat voor je te laten doen met VBA?

Is het mogelijk om met VBA de actuele contactgegevens uit (de broncode van) een website in Excel-kolommen te laden? Het lijkt me zo handig dat je dit dan maar 1 keer hoeft te doen. Misschien af en toe aanpassen als je merkt dat de organisatie de website drastisch aanpast. Maar hoe vaak gebeurt dat? En dan zie je het vast meteen door een error in je Excel bestand.

In de bijlage een voorbeeldje met 3 organisaties, de links naar de pagina's waar de contactgegevens staan en hoe het er uit moet komen te zienBekijk bijlage Test_Ketenpartners 1.0.xlsx.

Is dit te realiseren of wil ik nu gewoon te veel en te gek? Misschien kan het ook op een simpelere manier?

Al vast bedankt voor de reacties.

Mei freonlike groetnis,
(Met vriendelijke groet,)

Jouke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan