• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere sheets afdrukken/opslaan als pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre175

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2018
Berichten
351
hallo.

ik maak gebruik van de code die Ron de Bruin op zijn site heeft staan om pdf bestanden te maken en te mailen.
Dit gaat prima zolang het om 1 sheet/tabblad gaat.
Nu wil ik graag een pdf bestand maken van meerdere (verborgen) tabbladen en nu loop ik daarmee vast.

Code:
    'Call the function with the correct arguments
    'Tip: You can also use Sheets("YourSheetName") instead of ActiveSheet in the code(sheet not have to be active then)

    FileName = RDB_Create_PDF(Source:=ActiveSheet , _
                              FixedFilePathName:="D:\onedrive\1 GAM Transport\Jaarrekeningen\test\Jaarekeningtest.pdf", _
                              OverwriteIfFileExist:=True, _
                              OpenPDFAfterPublish:=True)

zoals Ron al aangeeft kan ActiveSheet vervangen worden door Sheets("YourSheetName")
Doe ik dat voor 1 sheet, dan gaat dat goed.
Ik heb al meerdere manieren geprobeerd om meerdere sheets te selecteren, krijg steeds een foutmelding.

Code:
    FileName = RDB_Create_PDF(Source:=Sheets("Voorblad") & Sheets("Alg.info.jaarek.") & Sheets("Balans") & Sheets("Inventaris en transportmiddelen") & Sheets("Kortl.vord. en geldmiddelen") & Sheets("Vermogen en schulden") & Sheets("Totaal expl.") & Sheets("Baten") & Sheets("Lasten") & Sheets("Toel.prive balans")
, _
                              FixedFilePathName:="D:\onedrive\1 GAM Transport\Jaarrekeningen\test\Jaarekeningtest.pdf", _
                              OverwriteIfFileExist:=True, _
                              OpenPDFAfterPublish:=True)

Dit werkt dus niet.... hoe dan wel?


Andre
 
Probeer dit eens:
Code:
Sheets(Array("Voorblad", _
             "Alg.info.jaarek.", _
             "Balans", _
             "Inventaris en transportmiddelen", _
             "Kortl.vord. en geldmiddelen", _
             "Vermogen en schulden", _
             "Totaal expl.", _
             "Baten", _
             "Lasten", _
             "Toel.prive balans")).Select

ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
Type:=xlTypePDF, _
Filename:="D:\onedrive\1 GAM Transport\Jaarrekeningen\test\Jaarekeningtest.pdf", _
OpenAfterPublish:=True
 
Laatst bewerkt:
Als het om alle verborgen bladen gaat.

Code:
sub hsv()
dim sh as worksheet
    for each sh in sheets
      sh.visible = not sh.visible
    next sh
thiwWorkbook.ExportAsFixedFormat 0, [COLOR=#3E3E3E]"D:\onedrive\1 GAM Transport\Jaarrekeningen\test\Jaarekeningtest.pdf", ,,,,,-1[/COLOR]
    for each sh in sheets
      sh.visible = not sh.visible
    next sh
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan