• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst met telefoonnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

rotterdam010

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Berichten
12
Goedemorgen!

Ik heb een lijst met telefoonnummers Bekijk bijlage test1.xlsx waarvan ik wil dat wanneer er geen 0 vooraan staat, er een 0 komt.

Tweede waar ik tegenaan loop, als ik met zoek en vervang het haakje openen verwijder, het getal een vreemde weergave geeft. Als ik het handmatig doe niet.

Laatste, als een cel met 31 begint moet 31 weg.

Kortom, cellen moeten eruit zien als 010123123

Wie helpt!?
 
In kolom ergens ernaast:
Code:
=TEKST(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A1;"+31";"0");"0031";"0");"(";"");")";"");"0000000000")
Resultaat eventueel via kopiëren/plakken speciaal als tekst terug kopiëren naar kolom A.

PS
Er zitten nog paar extra uitzonderingen in je lijst zie ik ("cdrmp", "Tel010xxxxxxx", "14010", enkele nummers beginnend met 31) die niet ondervangen worden met bovenstaande formule. Dan wordt die erg lang... Met een filter boven de kolom volgens mij deze nummers sneller handmatig corrigeren.
 
Laatst bewerkt:
of met VBA;

Code:
Sub SjonR()

SR = Range("A1:A10000")

For i = 1 To UBound(SR)
    If SR(i, 1) <> "" And Left(SR(i, 1), 1) <> "0" Then SR(i, 1) = 0 & SR(i, 1)
Next

Range("A1:A10000") = SR

End Sub
 
Ik zou juist bij alle nummers +31 toevoegen.


PHP:
=+31 & right("00000" & substitute(subtitute(A1;"tel";"");"(","");9)
 
Koppelen met een telefoondienst callto:links? Dan is +31 noodzakelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan