• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

'dubbele' filter in één kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.652
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Excel 2007
In een kolom staan a en b door elkaar.
Dan zeg ik filter a en krijg de lijst met a. Maar kun je daar onder ook de lijst met b krijgen?
Wat ik nu doe is eerst b in beeld brengen, deze kopiëren en dan onder a plakken en dan een bereik printen.
 
senso, is het niet handiger om te sorteren op op de kolom met die a en b en dan te printen?
 
Die kolom is onderdeel van 9 kolommen (is één maand) en x 12 maanden. Dus dan krijg je gedoe met bereik en daar kom ik niet uit en al het andere help ik om zeep.
 
senso, post je bestand eens (of een goed gelijkend voorbeeld er van).
 
Dat had ik normaal wel gedaan maar ik heb mij kapot gewerkt om alle gegevens in te voeren en kan het niet meer opbrengen om nu nog eens een bestand te posten. Dan kom ik daar later wel eens op terug. Probleem is dat je dus 12 kolommen hebt met a en b. Je moet dus eerst een bereik kunnen kiezen (dus dat van één bepaalde maand) en dan sorteren/filteren. Filter lukt dus wel, alleen eerst een filter voor a en dan voor b en deze zijn apart. Maar goed wellicht iets voor later.
 
Eerst de tabel vastleggen in een array, sorteren, kopiëren, terugzetten oude situatie met array.
 
Ik geloof dat post 2 de oplossing is. Ik kies eerst een bereik van één maand en dan de kolom sorteren. Ik kreeg alleen een zeer verward scherm en dat kwam omdat ik in de hoogte rijen had met verschillende rijhoogtes en dan krijg je bij het sorteren een puinhoop. Dus rijhoogte allemaal hetzelfde gemaakt en dan rolt er een goede volgorde uit. Kwestie van nog iets meer experimenteren. Bedankt voor de hulp.

edit:
Oplossing van post 2 gebruikt.
Is gelukt. Rijhoogte allemaal hetzelfde maken en kolom iets aanpassen en dan is het resultaat 100%. Bereik selecteren > sorteren kolom > selecteren > printen selectie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan