• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule met meerdere waardes laten zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronsom

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Berichten
232
Goedemorgen,

In de bijlage staat een bestand met daarin wat gegevens. Ik wil graag op basis van weekdag en naam een formule maken die de st/uur uitrekent.In het voorbeeld doe ik dat op een eenvoudige manier, maar ik wil graag zoeken op naam en weekdag.
Kan iemand mij daar mee helpen.
Alvast bedankt.

Groet Ronsom
 

Bijlagen

  • stuks per uur.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 62
Het op een eenvoudige manier verkrijgen van het gemiddelde zou toch moeten prevaleren boven een ingewikkelde(re) manier?
 
Kun je in je voorbeeld eens handmatig aangeven wat je wil? Dit is mij nogal onduidelijk.
 
hallo allemaal,

Bedankt voor alle reactie.
Mijn originele bestand bevat een draaitabel het gele gedeelte in mijn voorbeeld, die dus constant kan veranderen van structuur. Hierdoor kan ik in mijn ogen niet werken mijn simpele oplossing.
Ik ben op zoek naar een oplossing die ervoor zorgt dat ongeacht welke naam er in Kolom I staat er gezocht wordt naar deze naam en de prestatie berekend.
Ik heb het voorbeeld bestand aangepast.
 

Bijlagen

  • stuks per uur.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 32
Plaats een representatief voorbeeldbestand. Het lijkt mij een naar waarden gekopieerde draaitabel.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

In de bijlage een nieuwe poging om uit te leggen wat ik bedoel.
Op blad 1 vindt je de draaitabel met de namen van de mensen, hun resultaat in aantallen en hun betaalde uren.
Op blad 2 vindt je een overzicht met de werkplekken waar deze mensen gewerkt hebben. Nu wil in hun prestatie meten per werkplek.
In mijn ogen moet er dan in blad 1 gezocht worden naar week, weekdag, naam en resultaat delen door betaalde uren.
Ik hoop dat het nu duidelijker is wat ik wil vragen.

groet Ronsom
 

Bijlagen

  • stuks per uur.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 40
Het blijft lastig he. Op blad1 staat geen draaitabel. Hoe kom je aan deze data? En heb je de onderliggende tabel(len) niet?
 
Hallo Vena,

Ik weet dat op blad 1 geen draaitabel staat, het is een kopie van de echte draaitabel, ik heb de namen veranderd want de echte namen wilde ik niet gebruiken.
De echte draaitabel is een komt uit een Olap-query


Ik probeer erachter te komen wat de prestaties van de mensen is op verschillende werkplekken.
 
Dat kan je zeer eenvoudig doen met een draaitabel op jouw onderliggende dataset. Vraag bij jouw 'dataleverancier' geen draaitabellen op maar maar de dataset waar je mee wil werken. Met de ingebakken mogelijkheden zoals berekende velden of items kan je dan een eind komen. Anders moeten de draaitabellen eerst weer omgezet worden naar tabellen om er informatie van te maken.

Het lijkt mij stug dat iemand per dag 'vastgebonde' is aan 1 werkplek. In Blad2 staan geen kolomkoppen. Hoe minder informatie hoe algemener de denkrichting.
 
hallo Vena,

bedankt voor je reactie, het heeft me aan het denken gezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan