• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling excel en word

Status
Niet open voor verdere reacties.

macbig

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2006
Berichten
20
Hallo,

ik heb in de afgelopen 5 jaar een groot excel bestand ontwikkeld om offertes te maken, met meer dan 1000 formules, tabellen etc . Ik loop er al een tijd tegenaan dat ik bij het opslaan van dit bestand naar Pdf flinke uitdagingen heb. Indien anderen dit bestand ontvangen klopt de layout niet meer en export naar Pdf is helemaal drama. Ik weet dat dit door de printer drivers komt en heb het opgegeven om dit op te lossen.

Nu heb ik de hoop door excel en word te combineren dit alsnog te regelen. Ik wil dan alle bewerkingen in excel doen en, wanneer dat klaar is een word bestand openen, waar de basis teksten en plaatjes al in staan en dan de diverse cellen uit excel in komen te staan. Word is sterker in het bewaken van de layout. Her en der in het excel bestand staan cellen met tekst en getallen die ik het liefst in 1 keer ook in word geüpdate wil hebben. Nu zijn er verschillende methodes om dit voor elkaar te krijgen. Ik snap echter niet wat de beste manier is. Iemand een suggestie?

Hoe ik het voor me zie:
ik sla het bewerkte excel bestand op in een map. Ik open het word bestand. Het word bestand zoekt de laatste versie van de diverse cellen waarnaar verwezen wordt en werkt deze bij.

Iemand een suggestie?
 
Laatst bewerkt:
Gebruik documentvariabelen in Word, ontwikkeld in plaats van ontwikkelt en vertel welke Office-versie je gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Office365.
Ik heb gezocht op documentvariabelen, maar kan niet vinden wat daarmee bedoeld wordt.
Her en der op dit forum vind ik aanwijzingen, maar het is me niet duidelijk wat de beste methode is....
 
Afdruk samenvoegen werkt alleen goed als alles in één rij staat; wil je willekeurige cellen hebben, dan kun je die koppelen in je Word document. Bij openen worden ze dan automatisch (tenzij je dat uitzet) ververst. Je geeft niet goed aan wat je wilt; wellicht zijn twee voorbeelddocumenten wat helderder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan