Access 2016 Navigatieformulier met knoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPTPTT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2018
Berichten
321
Access 2016. Ik heb verschillende formulieren gemaakt die met behulp van een navigatieformulier met selectieknoppen op het scherm kunnen worden getoond. Per formulier wil ik aparte knoppen maken om te kunnen "bladeren" door de verschillende records van het formulier of bv. het getoonde formulier af te kunnen drukken.
Het ontwerpen van de knoppen vanuit de set Besturingselementen in de sectie Ontwerp is gelukt en ze functioneren naar wens.

Ik heb nu de benodigde knoppen (7 sts) geplaatst op ieder formulier doch deze staan in de weg op het formulier. Plaats ik de knoppen naast de data-velden, dan wordt het formulier breder dan het A4 formaat en dus te breed. Ik heb dan problemen met het afdrukken, lege bladzijden.
Als ik de knoppen in de Ontwerpweergave van het Navigatieformulier maak, naast ieder formulier, dan worden deze knoppen in de Formulierweergave niet getoond.

Wat ik zou willen: Een navigatieformulier met een set knoppen (nieuw, afdrukken, eerste, vorige, volgende, laatste record, opslaan) te gebruiken voor ieder formulier waarbij één set knoppen gemeenschappelijk zijn te gebruiken voor alle te selecteren formulieren of ieder formulier heeft een eigen set knoppen. Hoe kan ik dit realiseren? Alvast bedankt voor het meedenken en jullie advies.
 
Knoppen in formulieren zet ik altijd in de kop- of voettekst van dat formulier. Staan ze keurig altijd op de goede plaats.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan