Mailen vanuit foto app

Status
Niet open voor verdere reacties.

astro16

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
113
Als ik wil mailen vanuit de foto app van Windows 10 opent deze niet de standaard e-mail applicatie (in mijn geval Outlook) maar het mail programma van Windows zelf. Kan ik dat veranderen?

Ik gebruikte op mn vorige pc Microsoft Picture Manager en dat vond ik prettiger voor simpele handelingen en ook het wijzigen van het formaat van de foto. Iemand suggestie voor eenvoudige app die er een beetje op lijkt?
Twee vragen dus eigenlijk :)
 
Bedankt voor je reactie maar ik bedoel inderdaad wat anders.
Ik wil rechtstreeks vanuit de foto app via de Deel knop de foto kunnen mailen. Ik kan alleen kiezen voor de standaard mail app van Windows. Ik weet niet hoe ik daar Outlook bij zou kunnen krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet helemaal wat ik bedoel. Ik zoek zelf wel even verder :)
 
Kijk eens hier hoe sommigen alles na lopen en dat het kan werken. Doe dit dan voor jouw situatie met het mailprogramma dat jij gebruikt.
https://www.windows10forums.com/thr...ult-email-program-even-when-set-as-such.6725/

Solved for me:
Win 10: I had same problem - 'send to' always went to Outlook, even though the default was showing as Thunderbird. (I checked the settings under Control Panel - Default programs - set your default Programs - see screen shot below). Played around with it for a while, eventually I set all defaults for .eml and MAILTO to Outlook, saved changes, selected a picture and tried 'send to' and confirmed Outlook was opening. I then went back in and reset to .eml and MAILTO back 'Thunderbird' and presto - it worked. How long it will stay this way I don't know.

Hij moest ook meer veranderen dan verwacht was, maar heeft het wel werkend gekregen.
Dus ff puzzelen voor jouw situatie.
Succes.
 
Helaas nog geen oplossing. Ik kan op de knop delen klikken in de foto app maar ik krijg niet Outlook te zien bij de mogelijkheden. Alleen de standaard mail app van Windows 10 maar die gebruik ik niet.
 
Inderdaad standaard zie je die optie soms niet staan. Dat gebeurt vrijwel zeker als je kies voor de optie bovenin het programma, "het menu" zeg maar, bij apps is dat vaak vaak en dat is juist imho dan ook vaak het probleem....
Dus je moet verder kijken in "het menu" en verder doorklikken en dan kom jet er uiteindelijk wel ee keer.... pffff hoe moeilijk kan MS het maken, met een klassiek menu had het er gewoon gestaan.....:eek:
De volgorde, zie de plaatjes.
Ik kon het laatste plaatje dat Outlook werkt niet laten zien omdat ik een ander mail programma gebruik.
Vink ook aan dat Outlook altijd voor de app gebruikt moet worden

KAN zijn dat de app alleen MAIL van Win10 ondersteunt en niet Outlook, maar dat kon ik dus niet testen.
Dat zou betekenen dat het echt niet kan.

Probeer in ieder geval deze methode waarin je wel de Outlook als exe kunt benaderen en dan maar kijken of er ondersteuning is.
Succes!1-aaaa.JPG1-aaaa2.JPG1-aaaa3.JPG1-aaaa4.JPG1-aaaa5.JPG
 
Laatst bewerkt:
@route99 Ik krijg de optie "Andere app op pc zoeken" niet. Zie bijlage voor wat ik krijg.openen.jpg
 
Je moet verder naar beneden scrollen.... :eek:
 
Vreemd
Het lijkt net op het plaatje dat je verder kunt scrollen.
Laat eens met een screenshot zien hoe het einde er precies uit ziet?
Eerst dat en daarna kom ik er op terug.
 
Ok.... dit kan allemaal....
Zonde, want met dit programma kon je op eenvoudige wijze je foto’s aanpassen: contrasten bijwerken, foto’s knippen,… Het is echter mogelijk om dit programma gratis te downloaden. En ja, ook wanneer je pc draait op Windows 10. Windows 10 bracht eigenlijk wel al wat frustraties mee waaronder ook het gebrek aan een goed en gratis bewerkingsprogramma voor foto’s. En met Picture Manager kunnen we dit gemis nu wegwerken. Goed nieuws, toch?

En waar staat dat je er ook een mail koppeling mee kunt doen? Wat de vraag is?
 
Ok. Das idd vreemd.

Ben je een adminstrator?
Neen? Probeer het dan eens als die admin om het zo in te richten.
Heb je Windows 10 Home of Pro. De Home versie zou mss minder opties hebben?
 
Ik ben administrator en heb windows 10 home. Misschien dat daar dan inderdaad het verschil in zit.
 
Aanvullende check op tip van manamana : Als je op een mail link op Internet klikt wordt dan Outlook geopend?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan