W7 herkent geheugen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
en heb je ze al1 voor 1 geprobeerd
 
een voor een geprobeerd en geen probleem gevonden. nadat memtest zo'n 740% had gedraaid maar gestopt, geen problemen met geheugen gevonden.Heb hotcpu gedownload en zal dat vanavond laten draaien. duurt ong. zes uur
 
dan ook nog de melding "windows version is not genuine etc..." terwijl het een originele versie is. Di opgelost en nu geeft Speccy dit aan:Speccy na windows herstel Naamloos.jpg
 
Je hebt er meer geheugen ingestopt?
En de bios versie komt niet overeen met die bij MSI, waar heb je die vandaan.
Ook dient in de bios het volledige geheugen te zien zijn, is dat zo?
 
https://de.msi.com/Motherboard/support/990FXA-GD65#down-bios


Zie deze tekst. Ik heb het MB gebruikt gekocht van een van de MSI Mods. Heb er zelf geen Bios op gezet. En wat ik lees doet mij vermoeden dat de vorige eigenaar het MB onder W8 heeft laten draaien. Vervelend is de tekst dat eens een Bios naar K is over gezet het niet meer naar J (wellicht de oude versie) terug gezet kan worden. Dus ik heb het vermoeden dat ik een MB heb gekocht met een Bios voor W8 terwijl ik W7 gebruik.


Heb er inderdaad nog twee reepjes van 1 Gig/stuk bij geprikt maar het probleem deed zich ook al voor met de twee modules van 4 Gig/stuk. Nu met 10 Gig herkent Speccy slechts 5.

Leuk probleempje.

Volgens het Bios heeft het systeem 10 Gig geheugen.

Heb nog twee tips gevonden:

1. Advanced Chipset Settings Frame Buffer Auto-Detect == Disabled

2. Advanced Chipster North Bridge Configuation naar Enabled.

Helaas kan ik geen van beiden in mijn Bios ontdekken.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de tip, als niets werkt dan zou dit een laatste optie kunnen zijn, maar ik vermoed nog steeds dat het gaat om een verkeerde instelling, ergens Maar waar. Zouden het evt. de XMP settings kunnen zijn?
 
Het ligt aan de CPU. Er moet ergens een of meer pinnetjes afgebroken zijn. Met een andere CPU wordt het voltallige Ram herkend.
 
Heb er inderdaad nog twee reepjes van 1 Gig/stuk bij geprikt maar het probleem deed zich ook al voor met de twee modules van 4 Gig/stuk. Nu met 10 Gig herkent Speccy slechts 5.
Volgens het plaatje van speccy in #25 staat er toch echt 10GB vermeld.
 
Jawel, maar slechts de helft is bruikbaar. Ik had nog een oude Athlon liggen en die herkent wel het volledige Ram en geeft aan dat ong. 8,5 bruikbaar zijn. De FX ziet slechts 50% als bruikbaar. Dus er zal ergens een pinnetje stuk of weg zijn.


zie: Athlon geheugen  herkenning.jpg

correctie
 

Bijlagen

  • Athlon geheugen  herkenning.jpg
    Athlon geheugen herkenning.jpg
    139,7 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan