Drukknop kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.680
Kan ineen drukknop van het ene formulier naar het andere kopieren met behoud van alle events? Nu ben je die blijkbaar allemaal kwijt
Groeten
JP
 
Je geeft antwoord op je eigen vraag :). Je kunt een knop kopiëren, maar nooit het onderliggende event. Die code zul je dus apart moeten kopiëren. Is ook wel logisch, want code kan (en zal) best vaak op objecten van een formulier zijn gebaseerd, en dan dus niet werken op het tweede formulier. Maar een kopietje van de code maken is nou ook weer niet zo heel lastig. Ik gebruik bijvoorbeeld altijd losse knoppen voor de verschillende navigatiefuncties. Daarvan is de code altijd hetzelfde. Dan kopieer ik dus de knoppen, en plak ze in alle overige formulieren. Vervolgens ga ik naar het VBA venster, kopieer de code en plak die vervolgens ook in formulieren. In totaal ben je dan niet meer dan 5 minuten kwijt om alle knoppen en code te kopiëren.
Andere trucs: heb je het over knoppen die informatie uit bovenliggende formulieren haalt, dan gebruik ik daar zelden de oorspronkelijke formuliernaam voor, maar Me.Parent. Dan heb je weer generieke code die overal hetzelfde is. En om een formulier te sluiten gebruik ik dus nooit DoCmd.Close acForm, "fZoeken" maar DoCmd.Close acForm, Me.Form.Name. Die laatste variant kun je weer overal toepassen.
Laatste tip: als je generieke code wilt hebben met verschillende parameters per knop, maak dan een functie waarin je die parameters opneemt. In de knop roep je dan alleen de functie aan met de betreffende parameters. Daarmee is het aanpassen van een knop teruggebracht tot het aanpassen van één regel code, i.p.v. dat je een hele procedure moet doorworstelen op zoek naar verwijzingen die je moet veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan