Synology NAS geeft incorrecte bestandsnamen weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Hallo allen,

Ik heb een Synology NAS DS112j met DSm versie 6.1.5-15254.

Via een Boxee mediaspeler met daarop geïnstalleerd XBMC kodi kijk ik heerlijk naar films en luister ik muziek.

Het probleem is dat via kodi de bestandsnamen niet correct worden weer gegeven. In plaats van een map genaamd Terminator staat er een letter en cijfer combinatie. Dit gebeurt niet alleen bij map namen maar dus ook bij bestandsnamen.

Na het normale riedeltje van alles opnieuw installeren blijft dit zo weer gegeven worden.

Google geeft me weinig info en ik hoop dat 1 van jullie dit al eens aan de hand heeft gehad.

Groetjes Jarno
 
Zijn het GUIDs? zoals: "{7ecf65a0-4b78-5f9b-e77c-8770091c0100}" ?

Dat zijn technisch de bestandsnamen zoals ze gedeeld worden over het netwerk. Vervolgens zou SMB ervoor moeten zorgen dat de lokale namen er weer aangehangen worden. Er zijn een aantal dingen die het zouden kunnen zijn:

- SMB werkt niet / incompatible / geblokkeerd tussen de apparaten
- resource discovery gaat alleen via DLNA
- sharing gebeurt over NFS zonder ondersteuning voor de juiste naming functies

Waarschijnlijk nog meer oorzaken. Ik weet ook niet goed waar je moet starten. beide apparaten zijn 5+ jaar oud ? Het valt me eerlijk gezegd nog mee dat 6.1 nog op een x12 draait.

Maar zeer waarschijnlijk is het niet de fout van de syno (of iig niet alleen)
 
En hoe worden de map- en bestandsnamen weergegeven als je via Windows op je NAS kijkt, is het dan wel normaal dan....?
Zo ja, dan is er inderdaad iets aan de hand als wampier reeds aangaf, verouderde samba-versie of een DLNA-probleem....
@ wampier: de DSM 6.x... werkt op alle Synology NASsen van na 2010 als ik het goed heb dus zo vreemd is dat niet ;)
 
@ wampier: de DSM 6.x... werkt op alle Synology NASsen van na 2010 als ik het goed heb dus zo vreemd is dat niet ;)

Het was ook meer van: "goed om te zien dat er bedrijven zijn die nog support doen van apparaten van 5+ jaar oud"
 
Inderdaad, heb er hier zelf 2, een DS412+ en een DS918+
Draaien beide de laatste DSM-software en ben er zeer tevreden mee..de DS412+ dateert van 2012 en draait hier dus al 5 jaar probleemloos met 4x 3Tb aan boord, de 918+ heeft 4x 4Tb.. :thumb:

Overigens gebruik ik beide NASsen i.c.m. een Xtreamer Sidewinder3 mediaspeler via SMB in het netwerk en ik ken dit probleem niet hoewel de software van de Xtreamer inmiddels een jaar of 5 oud is...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan