• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beeld krijgen procent gewerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

nynke253

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2016
Berichten
76
Hallo allemaal

Ik heb een uitdaging gekregen waarvan ik nog niet weet hoe ik die eens uit kan werken.
Ik moet aan de hand van de gegevens die ik ook heb neergezet in het bestand in kaart brengen hoeveel procent iemand heeft gewerkt.
Eventueel ook zichtbaar in dagen/ weken/ jaren

Een draaigrafiek of tabel zou hierbij geweldig zijn
 

Bijlagen

  • ziekte.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 46
hoeveel procent iemand heeft gewerkt
Je gegevens lijken me van meerdere personen, maar dat is nergens uit te halen. Dit gedeelte van je vraag gaat dus niet lukken, er is misschien alleen iets te zeggen over totaal ziektepercentage. Geef eens (handmatig), desnoods op hoofdlijnen, aan wat voor overzicht je wilt hebben. Nu moeten we gokken.

PS. Om elke berekening hoeft geen SOM-functie te staan....
 
Laatst bewerkt:
Hoi Nynke,

Ik begrijp dat dit een voorbeeldbestand is, maar moet je het originele bestand handmatig bijhouden? Want het aantal werkdagen tussen de data klopt niet voor elke regel. Als dit niet uit een systeem komt en dit de basis is voor aantal uren/weken, dan zou ik hiervoor de formule Netto.Werkdagen voor gebruiken.

Daarnaast is je uiteindelijke vraag dat je wilt weten hoeveel procent iemand heeft gewerkt. Wil je dit altijd op basis van 40 uur per week? en over wat voor tijdsbestek praat je dan? Als voorbeeld: wil je per maand weten hoeveel procent iemand aanwezig is geweest, per week, per kwartaal etc.
 
Hallo.

Ik ben vergeten te zeggen dat het hier om iemand gaat in wisseldiensten. Dus netto werkdagen kan niet worden gebruikt. Dit omdat het om een continu dienst gaat en feestdagen dus ook gewerkt moeten worden
 
Nog vager.

Zie post #2: geef eens in het voorbeeld aan wat je wilt bereiken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan