automatisch verversen 1e formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bospeen

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Berichten
150
Hi Octafish,

Ik las in een andere topic jouw volgende reactie...

Veel beter: als je altijd terug wilt vanuit het tweede formulier naar het eerste, dan moet je het tweede formulier openen met de parameter WindowMode:=acDialog. Dan bereik je een aantal dingen tegelijk: ten eerste kun je niet verder op het eerste formulier, want je moet het tweede formulier altijd afmaken en sluiten. Daarna kom je automatisch weer terug in het eerste formulier, waar je dan een Me.Requery geeft om het formulier bij te werken.

Als het 2e formulier wordt afgesloten en het 1e formulier moet automatisch(!) bijgewerkt worden, wáár doe je dan de Me.Requery ?
Kan dit direct na de code waarmee het 2e formulier wordt afgesloten, dus bijv. eerst DoCmd.Close en daarna Me.Requery?
 
Als je vanuit een formulier een ander formulier opent met de parameter acDialog, dan pauzeert de code van het eerste formulier tot dat tweede formulier wordt gesloten. Daarna gaat de code van het eerste formulier weer verder. De Requery zet je dus in de code van het eerste formulier. In een voorbeeldje:
Code:
        TempVars("varOpenDossierID").Value = Me.persoon_id.Value
        DoCmd.OpenForm "fNieuwDossier", , , , acFormAdd, acDialog, TempVars("varOpenDossierID")
        Me.Requery
Hier wordt dus een nieuw dossier gemaakt met een aantal parameters (waaronder acDialog) en een argument. Op het tweede formulier wordt dan gedaan wat er gedaan moet worden, en dat formulier wordt dan gesloten. De code komt terug op het eerste formulier, en daar vindt de Requery plaats.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan