LAN lijst tonen Linux ifconfig

Status
Niet open voor verdere reacties.

dick stomp

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Berichten
31
Platform Ubuntu 16

Ik heb een lijst mijn LAN nodig met

IP 192.168.xxx.xxx MAC xx xx xx xx xx Hardware (indien beschikbaar)

met behulp van ifconfig in de batch

Vroeger gebruikte ik NetStumbler, maar die is niet meer te gebruiken...

Mijn LAN bestaat uit modem/router Ziggo, WIFI naar twee laptops;
bekabeld naar Belkin switch (dhcp disabled), bedraad naar twee desktops, WIFI naar AIO Canon netwerkprinter;
WIFI naar Eminent EM4544 (dhcp disabled), WIFI AccessPoint voor de buren.
 
Dag Femke,

De WifiRadar was ik kwijt... Maar heb 'm nu weer terug. LinSSID is ook leuk om te hebben. Maar ze geven alleen maar MAC-adressen.
In mijn Ziggo-modem zit een lijst met alle uitgedeelde IP-nummers en hun MAC-adressen. Dat is heel wat! Dat komt door alle speelgoedjes waar ik mee zit te testen.
Er is een Modem/Router, twee Switches, drie Bridges, vijf PC's, drie Telefoons, drie WebCams en twee Printers. Eigenlijk maar één omdat de ander, de HP1020 LaserJet, niet aan een server wil hangen. Er zijn drie modellen van en het zijn Slave-printers, waar je niet mee kan praten; ze doen wat ze moeten doen en kunnen alleen een signaal geven, dat hun buffer vol zit. Het zijn hulp Fax-printers en zijn niet intelligent.
Met dat ding zat ik weer te experimenteren met een TP-LINK print-server. Volgens TP-LINK moet die server met de HP1020 werken. Nou mooi niet, zelfs niet WP en W7. Laat staan onder Linux. En ik zat dus weer te zoeken naar het IP-adres de het modem uitgedeeld zou moeten hebben. Maar omdat de modem-lijst weer geen device-ID's showt (HP1020) moet ik twee lijsten met MAC-adressen vergelijken.
Maar WiFiRadar laat wel device-ID's zien, zie de bijlage. Zie met channel 4 en 40 zijn van mij.

Met groet,
Dick
Schermafdruk van 2018-03-20 20-47-12.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan