• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen van verschillende data lijsten dmv VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

rioronaldo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Berichten
3
Ik heb een deel van een excel bestand geplaatst in de bijlage. Het gaat hier in inkomende goederen, verbruik van goederen en correcties van goederen. Deze lijsten moeten samengevoegd worden. Het samenvoegen moet echter alleen van de geselecteerde grondstof. In het blad "selectie grondstof" moet een keuze vak komen waar de betreffende grondstof code moet kunnen worden ingevuld, daarna moet automatisch alle data van de betreffende grondstof op volgorde van datum komen te staan.

Omdat het type grondstof alleen bovenaan 1 keer vermeld wordt is het erg lastig om voor excel een herkenningspunt te maken wat er nu precies geselecteerd moet worden en tot waar deze selectie loopt.

Mocht iemand mij op gang kunnen helpen welke formule de 3 bladen (alleen de geselecteerde grondstof) kan samenvoegen in het 4e blad, dan zou ik dit graag horen. Het gaat in het originele bestand om meer dan 300 grondstoffen waardoor een macro noodzakelijk is.

Ik ga zelf nog verder met deze puzzel.

Ik hoor graag snel van jullie!

Bekijk bijlage Eindproduct Excel forumproof.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Beste Jan,

Helaas niet, In het originele bestand gaat het om ongeveer 300 grondstoffen. Aan de lijsten goederen ontvangst, verbruik en correctie mag niks aangepast worden om verdere verwerkingen niet te verbreken. De knop grondstof selectie (is nu een tekstvlak) moet gebruikt worden om de code van de grondstof in te voeren (bijv 4-5800). Ik heb in de bijlage een document geplaatst die ik eerder heb gebruikt voor een andere toepassing hier heb ik excell automatisch het verbruik als totaal laten berekenen.

In deze macro herkent hij het begin punt en het eindpunt van de reeks. In deze macro gaat het alleen om het verbruik waar hij het totaal berekend. In het document wat ik eerder had geüpload gaat het om het kopiëren van de gegevens van 1 grondstof van de 3 bladen (ontvangst, verbruik en correctie).

Ik heb geprobeerd om de data uit de andere macro te gebruiken maar dit is helaas niet gelukt.Bekijk bijlage Formulier blad totaal grondstof verbruik2 (macro).xlsm
 
Ik zie niet wat het probleem is. Als je in dat tekstvlak je productnummer invoert en die productnummers zijn in de tabbladen terug te vinden werkt dit toch
 
Niet een erg sterk voorbeeldje. Waar ga je de selectie maken? Verder is het een puinhoop met de datums dan weer als tekst en dan weer als datum. Hoe wil je dan sorteren? Met een opgeschoond bestand en een keuzelijstje in B3.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  Dim r As Range
  If Target.Address = "$B$3" Then
      Cells(19, 1).CurrentRegion.Offset(1).Clear
      For Each sh In Sheets(Array("Goederen Ontvangst", "Goederen Verbruik", "Goederen Correctie"))
        Set r = sh.Columns(1).Find(Target)
          If Not r Is Nothing Then
            ar = r.Offset(1).Resize(r.End(xlDown).Row - r.Row, 9)
            Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(ar), 9) = ar
          End If
      Next sh
      Cells(19, 1).CurrentRegion.Sort Cells(19, 1), , , , , , , xlYes
  End If
End Sub
 

Bijlagen

  • Berekening.xlsb
    28,5 KB · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan