• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzen getal voor meerdere formules in meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maciesz

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Berichten
7
Dag allemaal,

Ik gebruik excel om uit enorme bestanden kleine delen te selecteren en hiervoor meerdere formules uit verschillende kolommen te generen. In elke bestand moet weer een andere periode worden geselecteerd dus de getallen die moeten worden ingevuld bij de formules verschillen vaak. Tot op heden vulde ik dit dan handmatig in. Dit heeft echter een paar nadelen: het is fout gevoelig (typo's) en daarnaast kost het enorm veel werk. Ik ben dus op zoek naar een functie binnen excel waarmee ik alleen het getal van de rij ergens kan intypen en dat dit automatisch overgenomen wordt door andere tabellen. Hieronder een voorbeeld:

=GEMIDDELDE(C10479:C17557) =GEMIDDELDE(D10479:D17557) =STDEV.S(E10479:E17557) =AANTAL.ALS(E10479:E17557;"<"&M17560)

Ik zou dus graag een verwijzing willen doorvoeren dat ik maar eenmaal het getal 10479 en 17557 hoef te typen en dat dit automatisch naar alle formules wordt gekoppeld met de desbetreffende kolommen. Iemand een idee?

Ik hoop dat ik het goed omschreven heb en dat het zo duidelijk is wat ik voor ogen heb.

Mvg,
maciesz
 
dan zou je het zo kunnen doen":

PHP:
=GEMIDDELDE(INDIRECT(A1 & ":" & A2))

hierbij staat in A1 en A2 respectievelijk begin en eind van je bereik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan