VMware werkende krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sacol

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Berichten
11
Hallo iedereen,

Ongeveer 1,5 week probeer ik een VM werkende te krijgen met Windows 10 als Guest-OS. Op VirtualBox krijg ik hem wel werkende, maar hij lagt zo erg dat het gewoon onwerkbaar is (ook met Linux trouwens). En bij VMware is iets raars aan de hand. Elke keer krijg ik dit bericht: https://imgur.com/a/25k25 Ik heb al geprobeerd de ISO the mounten, maar dat helpt niet. Het gekke is dat een vriend van mij onder vergelijkbare omstandigheden de ISO wel werkende krijgt.


Heeft iemand een suggestie?

Host-os: Windows 10
Laptop: HP pavilion power laptop 15 - cb0xx
 
Je hebt wel eerst de VM aangemaakt en daarna hier de ISO file opgegeven?
VM.jpg
 
voor de zekerheid: je hebt de VM extensie aangezet in je BIOS? VT-x
 
@wampier ik heb wel virtualisatie bewust aangezet, maar dat zal wel niet hetzelfde zijn. Ik moet het nakijken, maar andere OS en andere programma's werken wel (alleen met een slecht resultaat), dus ik verwacht dat het aan staat.

@edmoor ja, dat heb ik gedaan. Ik heb zelfs de ISO gemount en het via de vaste schijf geprobeerd. Ook dat werkte niet.
 
Volgens het plaatje dat je plaatste wordt gezocht naar een UEFI bootable ISO.
Is die ISO dat wel?
 
Als het goed is ingesteld hoort een VM echt niet traag te zijn. Ik gebruik veel VM's voor testen en ontwikkeling en het verschil tussen een volledige kernel compile op een linux VM in win10 met VirtualBox en native linux is 3 minuten op 45 minuten.

Dat komt dus ongeveer neer op 93% van de native performance in een VM. Dat is voor niet-grafische toepassingen uiteraard.
 
@edmoor Weet je, dat zou het nog wel eens kunnen zijn. is er een manier hoe ik dat kan checken?

@wampier Met virtualbox heb ik alles (nou ja, veel) geprobeerd. 6GB RAM, 3 logische processors, Guest Additions, Expension Pack, het programma en de VHD op SSD installeren, VT-x, 3D-acceleration, enz. Niks werkt. Maar dit heb ik met alle OS die ik daarin probeer. In VMware werken de Linuxversies zonder lag (en laat lag nou net een van de weinige grafische dingen zijn waar ik niet tegen kan). Daarom wil ik graag VMware gebruiken (maar als VB werkt zonder lag ben ik ook tevreden).

@Lange Pier De laatste versie van VMware player heb ik gebruikt. Dat UEFI-instellen kan ik eens proberen.
EDIT: Booten met EUFI werkt niet, omdat die optie niet bij mij in VMWare staat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan