• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch Excel laten mailen naar een vast e-mailadres met VANDAAG functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

night owl

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Berichten
35
Beste Mensen,

Graag zou ik willen dat Excel automatisch een mail stuurt naar een vast email adres. Hiervoor met de functie VANDAAG. Simpel gezegd, vandaag wordt er automatisch een mail gestuurd naar: businessadam15@gmail.com.

Als de VANDAAG functie is ingesteld dan zou Excel alle informatie moeten mailen dat in rij 2 staat. Morgen zou Excel dan automatisch een mail moeten verzenden met informatie dat in rij 3 staat, enzovoort.

Zie de bijlage zonder formules.

Bij voorbaat veel dank.

Groet,
Night Owl
 

Bijlagen

  • Automatisch mail in Excel laten verzenden naar een vast e-mailadres met VANDAAG functie.xls
    28,5 KB · Weergaven: 55
Voorbeeldje:
Code:
Sub Rijnummer()
    rij = Cells.Find(What:=Date, After:=Range("A1"), LookAt:=xlWhole).Row
          
    MsgBox Cells(rij, 1) & " | " & _
           Cells(rij, 2) & " | " & _
           Cells(rij, 3)
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Voorbeeldje:
Code:
Sub Rijnummer()
    rij = Cells.Find(What:=Date, After:=Range("A1"), LookAt:=xlWhole).Row
          
    MsgBox Cells(rij, 1) & " | " & _
           Cells(rij, 2) & " | " & _
           Cells(rij, 3)
End Sub

Hallo Edmoor,

Dien ik deze code in VBA te plakken of moet ik het op een andere manier plakken?

Dank en groet,

Night Owl
 
Laatst bewerkt:
Het is alleen een voorbeeldje dat laat zien hoe je kan bepalen welke regel je nodig hebt.
Als je meer wilt weten zal je ook moeten vertellen hoe je wilt gaan mailen.
Via een knop in het werkblad bijvoorbeeld?
En mail je dan via Outlook?
Of direct via een SMTP server?

Voorbeeldje met knop en Outlook:
Bekijk bijlage 320601

Oke ik begrijp het.
SMTP zou echt het mooiste zijn maar dat is niet haalbaar omdat ik het op mijn werk wil gebruiken.

Bedankt voor het voorbeeld dat je meegestuurd had.

Het is de bedoeling dat het excelbestand dat ik als voorbeeld liet zien automatisch een mail stuurt naar een outlook e-mail adres zodra de een toekomstige datum de datum van vandaag bereikt.
Ik weet niet of het mogelijk is in Excel om dat te automatiseren (zonder dat je iets handmatig moet doen, zoals een knop in te drukken, Excel te openen of een andere handmatige handeling) zodra een toekomstige datum aanbreekt?

Even een voorbeeld:

In het Excelbestand staan vandaag 10 namen van mensen met de gewenste leverdatum van vandaag.
Wat ik hoop voor elkaar te krijgen is dat Excel van alle mensen die op de leverdatum van vandaag staan, Excel vandaag een mail stuurt met al die mensen naar een vast outlook adres.
Excel doet dat elke keer zodra de gewenste leverdatum is bereikt. Wel is van belang dat Excel op die datum één keer die mail verzendt met die informatie en niet in een loop wordt gezet en gaat rappelleren.
En het is inderdaad de bedoeling dat het via mijn outlook wordt verzonden naar dat andere outlook mail adres.


Ik hoop dat ik mijn vraag beter geformuleerd heb.

En anders ga ik mijn best doen om het met een ander voorbeeld te verduidelijken.

Dank en groet,

Night Owl
 
Volgens mij is het voorbeeldje dat ik plaatste duidelijk genoeg om uit te bouwen naar wat je precies wilt.
Als je dat wilt bij het openen van het werkboek zet je die code in de Workbook_Open van de ThisWorkbook sectie.
 
Volgens mij is het voorbeeldje dat ik plaatste duidelijk genoeg om uit te bouwen naar wat je precies wilt.
Als je dat wilt bij het openen van het werkboek zet je die code in de Workbook_Open van de ThisWorkbook sectie.

Houdt dat in dat ik wel elke keer mijn Excelbestand moet openen om het mailen te activeren?
Het liefst heb ik dat zonder telkens op de knop te drukken als dat mogelijk is.

In ieder geval bedankt tot dusver en ik ga ermee stoeien.

Dank en groet
 
Ik begrijo niet wat je nu wilt. Om de mail te versturen zal er een actie uitgevoerd moeten worden.
Wees eerst duidelijk in welke actie dat zou moeten zijn.
Een knop? tijdens het openen van het document? Anders?

NB:
Je vraag in #1 is al beantwoord.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijo niet wat je nu wilt. Om de mail te versturen zal er een actie uitgevoerd moeten worden.
Wees eerst duidelijk in welke actie dat zou moeten zijn.
Een knop? tijdens het openen van het document? Anders?

NB:
Je vraag in #1 is al beantwoord.

Excuus daarvoor.

Uit je antwoord meen ik te begrijpen dat het niet vol automatisch mogelijk is.
Het komt ook omdat ik niet weet wat allemaal mogelijk is en wat totaal niet.
Ik denk dat ik daar eerst meer onderzoek naar moet doen en dan later nog eens terugkomen met deze vraag..
 
Zoek inderdaad eerst uit wat je bedoelt met "vol automatisch".
Om iets te laten gebeuren zal er een actie plaats moeten vinden zoals ik al zei.
Dat kan van alles zijn, maar Excel gaat niet zomaar ineens "vol automatisch" uit zichzelf een macro starten om een mail te versturen.
 
Zoek inderdaad eerst uit wat je bedoelt met "vol automatisch".
Om iets te laten gebeuren zal er een actie plaats moeten vinden zoals ik al zei.
Dat kan van alles zijn, maar Excel gaat niet zomaar ineens "vol automatisch" uit zichzelf een macro starten om een mail te versturen.

Ga ik doen.
Ik weer wat geleerd van jou. :)
Later kom ik er nog op terug.

Dank en groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan