emailadres telenet gehackt

Status
Niet open voor verdere reacties.

u790105

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2017
Berichten
173
mijn emailadres van telenet is gehackt
heb al mijn wachtwoord veranderd,maar blljf nog gehackt
wie kan mij helpen
 
Is het op een pc of laptop?
Waarschijnlijk zit er een keylogger hierop, die registreert exact welk wachtwoord je intypt.
Een expert kan hem er misschien van afhalen, je zou zelf de gratis versie van Malwarebytes kunnen proberen en kijken of die wat vindt.
Maar dan nog... je hebt geen 100% zekerheid... vind je iets is het dan wel dat wat het is? Misschien zaten er wel meer op en heb je er 1 gevonden....
Zelf zou ik zo een systeem niet meer vertrouwen en mijn systeem backup (= image) terugzetten.

Helpt dit je?
 
Dus kan het een keylogger zijn, dat het webmail is maakt niet uit.
Zorg dat je goede backups van ALLE gegevens (fotos, documenten, excel bestanden, alles wat je lief is om te bewaren)hebt op een aparte schijf, het liefst op 2 verschillende externe schijven (kosten weinig tegenwoordig).
Helemaal zeker dat het klaar is!
Dan een backup van de laptop terugzetten of met de handleiding of de helpdesk van het laptopmerk de recovery van het systeem aanzetten.
Bel de Helpdesk van het merk / de winkel echt als je recht op support hebt.

Maar eerst backuppen als je dat nog niet gedaan hebt. En eerst schijven kopen als je dat ook nog niet had...
 
Knipsel.PNG
bij malwarebyts vind ik niets terug 0 meldingen
bij adw claener van malwarebytes vind ik dit
 
Waaruit blijkt dat je gehackt bent, en dat er niks anders is gebeurd?
 
dank aan route 99 voor de informatie
nog een vraagje
als ik mijn email adres van telenet verander,is het probleem dan opgelost?
 
Kan je anders even uitleggen wat er gebeurd is en waarom je denkt dat je gehacked bent? Misschien speelt er wat anders, en anders kunnen wat gepaster advies geven.
 
Laatst bewerkt:
Als je echt gehackt bent helpt een ander email adres niet.
Het plaatje van " adw claener van malwarebytes vind ik dit "... staat er niet....

En beantwoord ook de vraag van PHP4U:
Kan je anders even uitleggen wat er gebeurd is en waarom je denkt dat je gehacked bent?

Zelf zet ik altijd een backup terug als ik het niet meer vertrouw.... zelfs met de vraag van PHP4U...
 
Knipsel.PNG
heb die melding gekregen met dit programma
met mijn telenet emailadres krijg ik dit
 
Met die screenshot zie ik dat jij niet gehackt bent, maar een andere site/database waar jouw gegevens in stonden, en dus ook je password!

Daarom raad ik aan:
- Bedenk een moeilijk lang password met kleine letters en hoofdletters en gebruik speciale tekens erin.
- gebruik verschillende wachtwoorden per website.
- gebruik eventueel een pasword manager om ze te kunnen onthouden.
 
Laatst bewerkt:
aan PHP4U
als ik dit programma gebruik zoals de afbeelding hierboven(met mijn telenet emailadres)krijg ik dit
 
'dit programma?'

Welke bedoel je?
The screenshot die je gemaakt hebt komt volgens mij van een website vandaan: haveibeenpwned.
 
Laatst bewerkt:
@PHP4U: beiden kunnen waar zijn..... en in die database zitten en nog steeds gehackt zijn..... Toch?
Immers hoe komt ie in die database ....
 
wat bedoel je met data base
ben 72 jaar en niet zo op de hoogte van computers
 
Ja en ben je nu zeker genoeg met alle tips mbt wachtwoord aanpassen en zo?

  • Ja... klaar als je dat doet..
  • Neen, systeembackup terugzetten of schone installatie.


Meer smaken zou ik niet proberen.....anders blijf je onzeker.
 
wat bedoel je met data base
ben 72 jaar en niet zo op de hoogte van computers
Databank, opslag systeem waar een website de gegevens van gebruikers in bewaart. Die worden ook regelmatig gehackt.

Ik zou gewoon je wachtwoord wijzigen. Maar de site haveibeenpwned heeft daar natuurlijk geen weet van, dus als je daar op je mailadres zoekt, blijft je die melding krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Precies.... die wordt niet bijgewerkt als je je wachtwoord aangepast hebt.....
Vandaar: Ja of Neen
Anders zijn we nog 10 paginas lang bezig....:eek:
Daar ga je anders niet uitkomen.
Beslis zelf.

Wil je dat ik beslis? Prima: schone installatie of recovery systeem vd laptop gebruiken.
Maak wel eerst die backups....

Aan jou wat je wilt doen.
 
Of een betere optie: laat je PC door een computerbedrijf doorlichten als je het niet vertrouwd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan