"Als administrator" Windows 10 en excel .

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
In Windows 7 opende ik het Excel icoontje op bureaublad en kon ik kiezen uit een 10-tal toepassingen.
Ik kon ook diverse van die toepassingen tegelijkertijd openen zonder die hieronder beschreven “rimram” altijd opnieuw (voor elke toepassing) te moeten uitvoeren.

Nu, Windows 10 moet ik op dat icoontje (dat in feite de excel.exe is) eerste rechtsklikken en kiezen voor “Als Administrator uitvoeren” om een leeg excelblad te openen.
Daarna op zoek gaan naar de map (pen) een drietal vooraleer, om de gewenste op te klikken.

Is dat typisch voor Windows 10 of is er een mogelijkheid om mijn vroeger het alle-toepassingen-bevattend icoontje terug aan te maken.

Iedere hint welkom.
 
Te grote moeite...onnozel om viermaal van map naar map te gaan om uiteindelijk de toepassing te kunnen openen.
En voor meerdere mappen tegelijk...
Bedankt voor de "link".

Gebruikersaccount staat al op "nooit melding weergeven".
Zelfs met "geen melding weergeven" gaat niets open zonder opnieuw de vier stappen te volgen.
 
Bedoel je met een 10-tal toepassingen niet een 10-tal documenten?
 
Inderdaad. Nog nooit een exe-bestand gezien waarmee je 10 toepassingen kunt openen. Zal wel om bestanden gaan.
1. Het oorspronkelijke Excel.exe openen en ga naar de Officeknop (linksboven)> Openen en daar staan de onlangs geopende bestanden.
2. Rechtermuisknop > Nieuw excel-bestand > verder idem als 1

Onder Opties voor Excel > Geavanceerd > Weergave is het aantal Onlangs geopende .... in te stellen
 
Laatst bewerkt:
Toepassingen soms met wel en soms niet met berekeningen en formules.
Maar zelf een bestand met namen en bvb telefoonnummers enz kan niet zonder admin aanmelding geopend worden.
 
Bij het excel.exe bestand of koppeling zoals deze in het startmenu of bureaublad staan kies Eigenschappen > Compatibiliteit > Onderaan staat en aanvinken Dit programma als Administrator uitvoeren> Toepassen > OK
 
Laatst bewerkt:
Excel.exe is zo ingevuld bij.
Maar het icoontje geeft hetzelfde resultaat.

Jouw vorige antwoord: volg ik +/- wel.
rechts klikken icoontje-Admin-excel opent-bestanden (en daar zie de laatste geopende...maar als ik een ander kies...open farde klikken...en de rest kan je hoger lezen.
Zoals Lange Pier zei...das toch niet erg...
 
Ik heb mijn antwoord aangevuld (post 7). Kan jouw antwoord in post 8 niet volgen. Je moet zonder meer iedere excel kunnen openen. Dus uitvoeren zoals in post 7 staat. Er komt geen melding als je bij de koppeling onder compatibiliteit > Uitvoeren als administrator hebt aangevinkt. Wel Toepassen en OK klikken.
 
Aanpassing uitgevoerd. Heb beide oplossingen uit de link geprobeerd (register en configuratie)
Eén klik minder...links op het icoontje (zonder administrator)
Ik zou er moeten toekomen bij het klikken op de farde "openen" er niet steeds "documenten" opent maar gewoon "Excel" waar de nodige bestanden in zitten.
Nu gaat het over documenten-data-scrollen naar Excel en excel openen.
Heb al geprobeerd om Excel aan het scherm "documenten" toe te voegen...gaat natuurlijk niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan