• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht per datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiellebeest

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Berichten
86
Hallo,

als coördinator ben ik verantwoordelijk voor het plannen (aanstellen) van scheidsrechters.
Om te voorkomen dat ik een scheidsrechter vaak voor het zelfde team plan, wil ik een overzicht maken zodat ik kan zien, welke scheidsrechter op welke datum welk team heeft gefloten.

In de bijlage een opzetje. Het tabblad "Aanstellingen" zou het moeten worden. Het tabblad "export" is de data geëxporteerd vanuit Sportlink.

Ik ben al aan het stoeien geweest met een draaitabel, maar krijg het niet voor elkaar. Ook de formule index/ vergelijken geprobeerd, maar ook helaas met niet het gewenste resultaat.

Alvast bedankt voor de tips.
 

Bijlagen

  • Overzicht aanstellingen test.xlsx
    11 KB · Weergaven: 57
deze in blad aanstellingen B2 en dan doortrekken naar beneden en naar rechts!

Code:
=INDEX(VERSCHUIVING(export!$A$1;VERGELIJKEN(Aanstellingen!B$1;export!$A:$A;0)-1;0;AANTAL.ALS(export!$A:$A;Aanstellingen!B$1);5);VERGELIJKEN($A2;VERSCHUIVING(export!$A$1;VERGELIJKEN(Aanstellingen!B$1;export!$A:$A;0)-1;4;AANTAL.ALS(export!$A:$A;Aanstellingen!B$1);1);0);2)

Echter zal deze pas werken als je de overbodige spaties achter alle namen hebt verwijderd! En alleen wanneer er op datum is gesorteerd.
 
Laatst bewerkt:
Met een draaitabel zou het zo kunnen:
 

Bijlagen

  • Overzicht aanstellingen test_Gijs.xlsx
    16,1 KB · Weergaven: 41
Beide dank voor jullie reactie!

Ik heb de oplossing van SjonR toegepast, en werkt perfect!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan