• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weergave afrondfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Symphysodon

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2012
Berichten
468
Beste forummers,

Ik heb ooit met jullie een afrondfunctie gemaakt die getallen afrond naar het dichtstbijzijnde even getal. Stel je wil een getal presenteren met een nauwkeurigheid op 2 decimalen dan wordt:8.635000-->8.64, 8.64500000-->8.64
Dat gaat allemaal goed. Wat niet goed gaat is bij een geheel getal: 8 -->8 terwijl het zou moeten worden: 8.00.

Het gaat om volgende functie:
Code:
Function RondAf(Getal) As Double
  y = Int(Log(Round(Getal, 14)) / Log(10#) - 1)
  RondAf = IIf(y < 1, Round(Round(Getal, 14), Abs(-2)), WorksheetFunction.MRound(Getal, 10 ^ -1))
End Function

Mvg
Marco
 

Bijlagen

  • afrondfunctie.xlsm
    20,3 KB · Weergaven: 22
Marco,

regel dit met cel eigenschappen.
niet met je Rondaf functie.

zet in de celeigenschappen het aantal decimalen op 2
 
Dat gaat helaas niet, want de functie werkt alleen als de celeigenschappen op tekst staat
 
Daar was een reden voor dat celeigenschappen op tekst moet staan. Ik krijg even niet verzonnen waarom. De functie werkt wel als ik in celeigenschappen getal op 2 decimalen zet.
 
toch kan het wel met celopmaak, zie bijlage
 

Bijlagen

  • afrondfunctie (hs).xlsm
    29,7 KB · Weergaven: 27
Ik zal de vraag op afgehandeld zetten. Zodra ik erachter ben waarom de celopmaak op tekst moet staan laat ik het wel weten.

Bedankt Haije en lam201.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan