• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via VBA, tabs automatisch verbergen en tevoorschijn laten komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siafu

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2018
Berichten
14
Ik heb de vraag in een ander topic later toegevoegd maar de titels geeft totaal wat anders aan (vba scripts samenvoegen) dus vandaar even een apart topic met de vraag:

Ik heb een bestand (zie bijlage), Hierin moeten sommige tabs altijd zichtbaar zijn en sommige via een klik zichtbaar om in te vullen en daarna (terug naar het hoofdtab) weer verdwijnen.
Ik heb hiervoor een script ingevoegd die goed zou moeten werken. echter verdwijnend er een tabblad zodra je er op klikt (geldt voor alle tabs)

Als extra info: er is ook een script actief die lege regels automatisch verbergt (afhankelijk van bepaalde cellen). Dit werkt perfect.

Dan nu specifiek:
Altijd zichtbaar zijn:
Waardenblad
Huurders
Ruimten
Oppervlakte maten
Project gegevens
MEETSTAAT
133

Alleen zichtbaar indien er op het tab Oppervlakte maten in rij 8 op de bijbehorende cel geklikt wordt (bv separatiewanden):
(Kleine kanttekening is dat er op dit moment nog gelinkt is via hyperlinks, dit gaat er uit en zou vervangen moeten worden via deze methode)

Vide
Trap
Schalmgat
netto-ruimte
statische bouwdelen
glaslijn
Scheidingsconstr. tussen geb.f.
Niet-toegankelijke leidingsch.
Verticaal verkeer
Geb. installaties
Lift
separatiewanden

De scripts zijn allemaal ingevoerd, er zit denk ik ergens een fout dan wel een gebrek in.

Ik heb het bestand bijgevoegd zodat het allemaal wat duidelijker is.
Indien er meer informatie gewenst is dan geef ik dat graag!


Mvg,
Frank
 
Laatst bewerkt:
Gebruik een userform voor de invoer van gegevens door een gebruiker; gebruik daarvoor geen werkblad.
 
Lijk me ook logisch dat je tabbladen pleite zijn met volgende code in de ThisWorkbook module
Code:
Private Sub Workbook_SheetDeactivate(ByVal Sh As Object)
    If Sh.Index <> 1 Then
        Sh.Visible = False
        End If
End Sub
echter verdwijnend er een tabblad zodra je er op klikt (geldt voor alle tabs)

Daar geloof ik niets van want je gebruikt bij sommige codes Option Explicit maar je declareert je variable niet.
er is ook een script actief die lege regels automatisch verbergt (afhankelijk van bepaalde cellen). Dit werkt perfect
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan