• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

EXCEL 2010, Index-zoeken in ander bestand werkt vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmen_4real

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
338
Hoi,

In een bestand laat ik gegevens zoeken in een ander bestand:

Code:
=INDEX('H:\voedingssupplementen\Tijmen\Projecten\Overig\[info_lege_capsules.xlsm]info lege capsules'!$A$2:$A$2000;VERGELIJKEN(C12;'H:\voedingssupplementen\Tijmen\Projecten\Overig\[info_lege_capsules.xlsm]info lege capsules'!$C$2:$C$2000;0))

De code werkt soms niet, soms wel. Het is nogal vreemd. Wanneer ik het bestand open, de code kopieër en plak (dus zonder enige verandering) werkt het wel....???
Heeft dit soms te maken met het externe bestand, enige bevoegdheden of één of andere fout?

Graag verneem ik hulp. Bekijk bijlage procentenlijst_capsules.xlsm
Bij voorbaat dank en met groet,

Tijmen
 
Ik zou de gegevens uit dat andere bestand binnenhalen naar een (verborgen) tab in je bestand waar je die gegevens nodig hebt, dan werkt het altijd.
 
Bedankt voor je reactie! Precies zo gedaan. Gegevens binnenhalen naar verborgen tab, oorspronkelijke verwijst naar de gegevens uit dit tabblad.
Maar het probleem blijft. Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat beide bestanden op een server staan?
 
Laatst bewerkt:
Kan je een voorbeeldbestandje maken en plaatsen, en uitgebreider uitleggen welk probleem zich precies voordoet? Ik vermoed zelf iets in de trant van dat je lijst codes bevat die door Excel als tekst worden gezien terwijl de code die je invult door Excel als een getal wordt behandeld. Of andersom.
 
Index en match werken toch niet in een gesloten bestand? Lookup kan dat wel.
 
Kan je een voorbeeldbestandje maken en plaatsen, en uitgebreider uitleggen welk probleem zich precies voordoet? Ik vermoed zelf iets in de trant van dat je lijst codes bevat die door Excel als tekst worden gezien terwijl de code die je invult door Excel als een getal wordt behandeld. Of andersom.

De voorbeeldbestanden: Bekijk bijlage 320745 en Bekijk bijlage 320747
In productie.xlsm geeft men een chargenummer op van een partij. Deze wordt dan in info.xlsm opgezocht en bij een match worden diverse gegevens opgehaald.
Dit werkt dus soms wel, maar vaak niet, nog onverklaarbaar voor mij waarom...
 
Het soms wel en soms niet is waarscjijnlijk te verklaren met het gegeven dat info.xlsm soms wel en soms niet geopend staat in Excel...
 
Reeds opgelost met een sub:
Code:
Sub UpdateLinks()
ActiveWorkbook.UpdateLink Name:=ActiveWorkbook.LinkSources, Type:=xlExcelLinks
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan