• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen aantals uren met een voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
435
Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met een uren registratie in Excel, en ben redelijk vergekomen. Nu is alleen een vraag gekomen, waar ik even niet uit kom, weet ook niet of het mogelijk is. Hopelijk kunnen jullie mij opweg helpen.

excel.PNG

In de tabel A3 t/m I26 staan de gegevens wat er op een dag gedaan word. (code / wat gedaan word / tijd / groep).

Tabel L3/O4, moeten de aantal uur van de groep op elkaar geteld worden. Dus hoeveel uur heeft Vesta totaal in de week, en hoebeel uur heeft Stichting in de week gemaakt.

Is hier wat voor te vinden? Ik heb gekeken naar de functie SOM en AANTAL, maar ben er niet echt ver mee gekomen.

Groetjes,

Jelle
 
op basis van jouw afbeelding: gebruik de formule som.als.

Edit: Voor een uitgebreider antwoord, plaats een voorbeeldbestand
 
Laatst bewerkt:
Aha heel erg bedankt voor het helpen, en als ik wat meer weken wil dan kan ik de formule uitbreiden met


Code:
+SOM.ALS($I$4:$I$21;L2;$H$4:$H$21)

En dan welk met de juiste bereik van de cellen, denk ik zo goed?
 
Niet helemaal, ik heb het voorgedaan in de bijlage. Die dubbele som als formule komt omdat er in jouw opzet twee kolommen worden gebruikt waarin de uren geregistreerd worden. Niet ideaal om daar mee verder te werken, dus in mijn opzet zal je telkens moeten bepalen welke rijen tot het juiste bereik horen voor die week.

Bekijk bijlage Helpmij (KL) (2).xls
 
Okay, bedankt voor je uitleg.. Ik zal er eens verder in verdiepen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan