Los contact headset

Status
Niet open voor verdere reacties.

montein2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Berichten
116
Ik heb een los contact op de linkerspeaker van mijn headphone. Ik weet zeker dat het bovenaan zit, vlak bij het oor zelf. Eerst was het nog onregelmatig, als het geluid weg viel en ik verboog de kabel een beetje, deed hij het opeens weer.

Nu is hij echter geheel dood. Ik heb het opengemaakt om te zien of 1 van de draadjes gebroken was maar dat lijkt niet zo te zijn. De kabel zelf, van buiten naar de speaker toe, heb ik deels opengesneden om te zien of daar 1 van de kabeltjes kapot was. Alle draden leken echter nog goed (in ieder geval niet gebroken te zijn)

Iemand een tip of is dit onbegonnen werk?
 
De breuk zal verderop in de kabel zitten (meten is weten).
Kabel vervangen of nieuw hoofdtelefoon.
 
De breuk is zelden te zien. Beweeg nog eens met de kabeltjes en onthoud welk de boosdoener is.
Die moet je inkorten of vervangen. Dan moet je wel met een soldeerbout om kunnen gaan.

Lukt dat niet, dan wordt het zoals BikerBill64 aangaf, tijd voor een nieuwe.
 
Ik heb inderdaad de kabeltjes bewogen, met de audio aan en hoopte dat ik dan iets zou merken (per kabel). Maar dat laatste gebeurde dus niet.

En ik begrijp dat de breuk dus overal kan zitten? Want ik dacht natuurlijk dat de breuk op de plek moest zitten waar ik oorspronkelijk, door te bewegen, merkte dat het geluid het af en toe weer deed (Dat zou dan vlak bij de speaker zelf zijn).

gr.

montein
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan