• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Database Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

zulfikar

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Berichten
32
Goedendag,

Ik wil graag een excel bestand maken waarmee ik gegevens kan opslaan en ophalen, moet werken als een soort database. De gegevens dienen opgeslagen te worden in een blad in het zelfde werkmap. Het zijn soort offertes die een unieke nummer en een unieke versie nummer hebben, Factuur 1 versie A, Factuur 1 versie B, etc.

Nu heb ik verschillende cellen gelinkt aan een cel in mijn db blad, alleen heel ver kom ik niet. Heeft iemand hier misschien al ervaring mee. Uiteindelijk moet je een opslaan knop hebben om alles op te slaan, je moet het oude factuur weer kunnen opvragen en bewerken en je moet een nieuw leeg factuur kunnen ophalen, Lay-Out blijft altijd hetzelfde.

Alvast bedankt.
 
Hallo zulfikar,

Als je toch nog in de ontwerpfase zit, hang dan een voorbeeldbestandje aan met wat fictieve gegevens in je data-tabblad.

Dat werkt zo veel gemakkelijker

Groeten,

Rikja
 
Excel bestand

Bekijk bijlage hm.xlsm

Bedankt voor je reactie. Hierbij mijn ingekort excel. Dit is nu alleen nog het voorblad. Hierna wil ik op een of ander manier nog rekenbladen tevoorschijn halen die als bijlage erbij moeten komen.

Alvast bedankt!
 
Hallo zulfikar,

ik heb je "kleine" bijlage bekeken.

Ik ga spijtig genoeg afhaken.

Als je dit doet als werk, dan stel ik voor dat je dit aan een programmeur overlaat.
Ofwel moet je veel eenvoudiger gaan werken, stap per stap. Ik vermoed dat je nu te veel hooi op je vork neemt met bij elkaar gesprokkelde stukken code over te nemen en (proberen) aan te passen.
Het lukt mij niet om in te zien hoe de structuur van je bestand er uit moet gaan zien, hoe dit moet werken. Ik heb toch al zelf een facturatie-bestand, inclusief aankoop- en verkoopdagboek, blad voor factuur/offerte, voorraadboek en BTW-aangifteberekening (enzovoort) gemaakt, maar zoals ik zei, stap per stap.

Misschien dat iemand anders zich hier in wil verdiepen, maar ik vrees er voor.

Post hier nog gerust "gerichte" vragen op een bepaald probleem in een onderdeel van je project, ik zal je zeker graag helpen.

Rikja
 
Bedankt voor je hulp.

Zou ik dat mogen zien als hulpmiddel?

Alvast bedankt
 
Hallo zulfikar,

Bedoel je mijn boekhoudbestand?
Zo ja, dan wil ik wel eens een werkende lege versie maken als kopie van mijn huidig, alle privé data er uit verwijderen enzovoorts.

Dat zal wel niet meer voor deze week zijn daar ik momenteel in Portugal zit, en tijdens verlof probeer ik zo veel mogelijk van PC weg te blijven :)

Groeten,

Rikja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan