• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud cel kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

OlijkeOliver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2018
Berichten
1
Hi!

Ik wil graag dat de inhoud van een rij cellen automatische toegevoegd wordt aan een tweede rij waarin reeds data staat.. In mijn geval wil ik bijv simpelweg 'mark' kunnen typen in cel a1, waarna in b1 automatisch het emailadres 'mark@bedrijf.nl' wordt gecreëerd.

Iemand die me hier mee zou kunnen helpen?

Thanks!
 
Zo misschien met deze formule in B1
PHP:
=ALS(A1="";"";KLEINE.LETTERS(A1&"@bedrijf.nl"))
 
Cellen.samenvoegen

Hallo Olijke,

je kan de tekst van cellen samenvoegen met de functie (je raad het al) =TEKST.SAMENVOEGEN()

Veronderstel:

Cel A1 is leeg, in cel B1 staat @bedrijf.nl. In cel C1 zet je de formule =TEKST.SAMENVOEGEN(A1,B1)

Cel C1 zal nu @bedrijf.nl weergeven. Vul je nu in A1 het woord mark in en je drukt op enter, dan zal C1 in mark@bedrijf.nl veranderen.

Beantwoord dit je vraag?

Rikja
 
Wat staat daar voor merkwaardige afbeelding in bericht #3?
Hoop dat Jessica een leuke vent vindt, maar wat dat met Excel te maken heeft ontgaat mij :)
 
Als = if
Kleine.letters = lower (dacht ik)
 
@Rikja: Zeker niet. in bericht #3 stonden 3 afbeeldingen en 1 daarvan was uitermate vreemd, een soort schermafdrukje van iemand die zich in een of andere dating site presenteert. Nu zijn alle drie de afbeeldingen uit het bericht weggehaald. Rara hoe kan dat :)
 
Beste,

ik plaatste het 3 de bericht, zoals het er nu nog steeds staat. Mogelijk had iemand anders een geheel ander 3 de bericht geplaatst, maar heeft dit onmiddellijk terug verwijderd.
De moderator zou dat terug kunnen vinden in de, voor ons onzichtbare, prullenbak van het forum.

Groeten,

Rikja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan