Document_Open() start niet na kiezen Macro's inschakelen (Word 2010)

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan108

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
138
Beste mensen,
Enkele jaren geleden heb ik in MS Word een macro gemaakt die automatisch uitgevoerd moet worden na openen van het bestand. Dat werkte goed en werkt nog steeds als bij beveiligingsniveau de (lage) instelling "Alle macro's inschakelen..." gekozen is. Echter, het liefst kies ik, en andere gebruikers ook, de instelling "Alle macro's uitschakelen met melding". Wanneer je dan het bestand opent moet je kiezen of je macro's in wilt schakelen. Normaal gesproken startte de macro dan op na klikken "Inhoud inschakelen" maar nu dus niet meer.
Vragen: is dat veranderd bij Word 2010 (of eerder?) maar belangrijker: hoe zorgen we ervoor dat de macro opstart nadat de gebruiker kiest om macro's toe te staan?
Bedankt voor het meedenken.
Daan
 
Als het binnen een werkomgeving is, kun je de beveiliging rustig op Laag houden; de kans dat een collega je een virus aansmeert zou niet hoger dan 0% mogen zijn :).
 
Klopt, maar ik ben niet de enige gebruiker. Ik heb geen invloed op de instellingen van anderen (collega's)

@Moderator, moet deze vraag in de VBA-sectie?
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon een Word vraag hoor :). Ik zal eens kijken of ik het kan reproduceren.
 
Dat zou fijn zijn.
Op een laptop met Word 2007 gaat het wel goed als na openen bestand gekozen wordt voor Macro's inschakelen. Maar nu weet ik niet of dat aan de versie ligt of dat er een instelling anders staat.
 
In Word 2010 heb ik ook geen problemen; weet je zeker dat het niet aan jullie instellingen ligt?
 
Dank voor de reactie.
Mjaa, welke instellingen zouden dat dan kunnen zijn? Ik ben alleen bekend met de vier keuzemogelijkheden in het "Vertrouwenscentrum" onder Opties. Zijn er meer instellingen?
 
Je hebt ook nog de ActiveX instellingen; ook die kunnen de uitvoer van macro's tegenwerken. En natuurlijk <Toegang tot het objectmodel van VBA-project vertrouwen> aanvinken. En ik zou de gebruikers toch maar instrueren om de macro beveiliging op <Laag> te zetten; een gebruiker is tenslotte zelf verantwoordelijk voor het correct werken van zijn/haar applicaties. Ik heb zelf ook te maken op het werk met medewerkers die met bepaalde instellingen moeten werken omdat mijn sjablonen het anders niet goed doen. Als zij weigeren om die instellingen aan te passen, dan houdt het voor mij ook een keer op. Uiteindelijk kunnen zij dan hun werk niet optimaal doen. En daar ben ik dan dus niet verantwoordelijk voor!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan