Laptop specs voor ArcGIS

Status
Niet open voor verdere reacties.

argreenwood87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2018
Berichten
2
Hallo,

Ik ben begonnen aan een nieuwe studie en hiervoor moet ik gebruik gaan maken van ArcGIS. Helaas voldoen mijn huidige laptop en desktop niet denk ik. Betreft een 2011 iMac, 8GB DDR3, 2,7GHZ i5, AMD Radeon 6770M 512MB en 2013 Macbook Air, 1,3GHZ, 4GB DDR3, In HD Graphics 5000 1536MB. Mocht ik het verkeerd hebben dan verneem ik dit graag want dan zou ik Windows 10 kunnen installeren, maar ik geloof niet dat gaat op mijn iMac omdat deze niet x86 ondersteund? Als er nog een ander idee over is hoe ik het programma kan draaien dan hoor ik dat natuurlijk ook graag. Vind het ergens zonde om een nieuw apparaat te kopen, maar geloof niet dat ik er aan ontkom.

Zover ik heb kunnen vinden via de FAQ van Arcgis zijn de volgende specs van belang:
desktop.arcgis.com/en/system-requirements/latest/arcgis-desktop-system-requirements.htm#ESRI_SECTION1_4D839759F08146819E273A6DDD01DCBB en ook desktop.arcgis.com/en/arcmap/latest/extensions/3d-analyst/faqs-for-selecting-graphics-cards.htm

Het is me duidelijk, tenminste >=2,2GHZ processor, >=8 GB werkgeheugen, maar dan...

De vraag zit hem met name in de GFX card. Met welke kan ik wegkomen? Zou een interne Intel Graphics card zoals de 620 voldoende zijn om het programma prettig te kunnen laten draaien? Graag jullie advies en als jullie een type laptop in gedachte hebben verneem ik dat graag :)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Adam Greenwood
 
Laatst bewerkt:
Volgens die links is de video requirement... niks.

Mijn raspberry pi zero van 10 euro voldoet aan de gestelde grafische specs (openGL 2.0). Hell, de meeste modernere telefoons doen openGL 4.3

Helaas kan ik zo snel niet direct benchmarks of andere dingen vinden. De 620 "voldoet" aan de eisen om het te draaien. Daarna is het toch gokken. geen vrienden/medestudenten/leraren die met de performance kunnen helpen?
 
De CPU frequentie is niet in de energiezuinige stand meen ik. 1,3GHZ en ook maar 4GB geheugen, waar 8 GB wordt aanbevolen. Daarom zal een vervanger toch nodig zijn.

Ik heb de vraag uitgezet op het forum van de uni, maar vind het lastig om een goede laptop te kiezen. Neig naar Asus of Acer, niet bekend met Lenovo. Mochten jullie een aanrader hebben dan hou ik me aanbevolen.
 
Welk budget?

En een Acer of HP zou ik niet doen, Lenovo heeft ooit de notebookdivisie van IBM overgenomen en maakt ipp prima notebooks.
https://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/
Parameters invullen en je kunt zelf even kijken.

https://support.apple.com/kb/SP678?locale=nl_NL
Je kunt er ook 4GB bijzetten of niet, werkt ook met 4GB.


maar ik geloof niet dat gaat op mijn iMac omdat deze niet x86 ondersteund
Is gewoon de 32bits instructieset die wordt gewoon ondersteund.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan