Vreemd probleem met de UI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickvi

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
845
Hallo,

Ik stel deze vraag namens iemand anders;

Een vreemd probleem met de User Interface, rechts klik menuutjes verschijnen pas vaak na zo'n 5 tot 10 seconden, er word een alternatief startmenu gebruikt nl Startisback, die het af en toe ook laat afweten, dwz geen leesbare menu's. Ook UI's van verschillende programmaatjes die 'niet te klikken' zijn....
Ik hoop dat iemand weet waar ik het over heb trouwens...weet ook niet zo goed hoe te omschrijven.
De pc start lekker snel op, er is een ssd aanwezig, gpt geformateerd, en vers geïnstalleerd besturingssysteem.

Wat heb ik gecontroleerd, ik heb een chkdsk gedaan, geen problemen, binnenkant van de pc bekeken op evt. stof gecontroleerd, en een proefversie van Mbam geinstalleerd, scan gedaan, geen probleem gevonden.

Specificaties van de pc heb ik eigenlijk niet, weet alleen dat die ongeveer 3 a 4 jaar oud is, en heeft een snelle I7 4770K processor...dus eigenlijk nog een moderne pc.

Ondanks de summiere info, hoop ik dat er iemand licht kan werpen op dit vreemde fenomeen.

Gr. Rick.
 
Ok, daar kan ik wel wat mee, bedank voor de link!
Het zal een paar dagen duren voordat ik kan reageren met een resultaat, het weekend denk ik.

Gr. Rick.
 
Update: Ik heb de link geprobeerd, het was al een hele toer om uiteindelijk REGEDIT in te kunnen invullen in het zoekvak onderaan het startmenu...
De betreffende sleutel(s) gezocht, maar de interne videokaart staat niet aan, die wordt blijkbaar uitgeschakeld als er een dedicated videokaart word aangesloten.
Ook gecheckt in het bios, en in apparaatbeheer.
Dus uiteindelijk kon ik er ook niet veel mee.

Het lijkt wel alsof sommige dingen niet getekend worden, zo zou ik het fenomeen het beste omschrijven, dus je zou denken dat t toch aan de videokaart ligt, of aan instellingen.
Ik blijf zelf ook nog zoeken, maar als iemand nog een idee heeft, zou ik dat graag horen...
 
De oorzaak is toch echt wat ik zei. Laat dus hier die instellingen die je in het register vond zien.
Wat er bij jou dus staat in:
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shellex\ContextMenuHandlers
 
Laatst bewerkt:
De ellende is dat ik bij iemand thuis aan die pc werk, morgenochtend om 10 uur mag ik weer...
 
Dan wachten we geduldig af :)
 
Hoi, deze screenshots heb ik van regedit gemaakt, ik hoop dat je er iets mee kunt!



regedit.png
regedit2.png

Net nog iets vreemds ontdekt; de klok stond op 10:27, en toen ik met de muis er op ging staan, sprong de klok naar de juiste tijd...:shocked:

Ook in het alternatieve startmenu, als ik "alle programma's" aanklik, verschijnt het hele menu!

Het fenomeen doet zich willekeurig voor, de ene keer meteen, de andere keer reageert de UI traag.
 
Laatst bewerkt:
Verwijder daar de entry: NvCplDesktopContext
 
Hoi,

Gedaan, maar is nog steeds niet de oplossing.
Heb na het verwijderen de pc opnieuw gestart.
 
Dat had ik wel verwacht. Ik zou zo niets anders weten.
 
Weer een update: Na edmoor's advies opgevolgd te hebben, was het probleem nog steeds aanwezig.
Mijn oude buurman is de eigenaar van deze vervloekte pc, en liet het er maar bij zitten...nu heeft hij 2 spelletjes uit de STORE gedownload; CandyCrush huppeldepup, en die starten ook vreemd op, en menuutjes waren niet klikbaar.
Deze spelletjes heeft hij verwijderd, en opnieuw gedownload, en alles werkt weer als vanouds:shocked:
Conclusie: ik weet t ook niet, haha, maar werkt allemaal weer....
In ieder geval edmoor bedankt voor het meedenken.

Gr. Rick.
 
Da's voor mij ook nieuw. Leermomentje dus :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan