CC adres invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcSch

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Berichten
47
Beste,

na wat opzoekwerk heb ik onderstaande code kunnen samenstellen die pdf bestanden verzend naar een lijst van mailadressen in een excel sheet.
Het To: adres staat in kolom B en de aangehechte bestanden staan in kolom D tot Z.
Nu zou ik graag dein de verstuurde mail ook een CC: adres ingevoegd krijgen ( mail adres in kolom C); dit lijkt me niet zou moeilijk ... maar voor een leek als ik blijkbaar toch niet zo simpel....
Kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt.

Hieronder de code die ik nu gebruik:

Sub Send_Files()
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Dim sh As Worksheet
Dim cell As Range
Dim FileCell As Range
Dim rng As Range
Dim Body As String

Body = "Regel 1" & vbCrLf & _
"Regel 2" & vbCrLf & _
"Regel 3"

With Application
.EnableEvents = False
.ScreenUpdating = False
End With
Set sh = Sheets("Sheet1")

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")

For Each cell In sh.Columns("B").Cells.SpecialCells(xlCellTypeConstants)

Set rng = sh.Cells(cell.Row, 1).Range("D1:Z1")


If cell.Value Like "?*@?*.?*" And _
Application.WorksheetFunction.CountA(rng) > 0 Then
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

With OutMail
.To = cell.Value
.Subject = INVOICE
.Body = "Dear " & cell.Offset(0, -1).Value & vbCrLf & _
" " & vbCrLf & _
Body


For Each FileCell In rng.SpecialCells(xlCellTypeConstants)
If Trim(FileCell) <> "" Then
If Dir(FileCell.Value) <> "" Then
.Attachments.Add FileCell.Value
End If
End If
Next FileCell

.Display 'Or use .Send
End With

Set OutMail = Nothing
End If
Next cell

Set OutApp = Nothing
With Application
.EnableEvents = True
.ScreenUpdating = True
End With
End Sub
 
Dat kan met .CC in de With Outmail
 
Ik geraak niet verder dan het eerste email adres in kolom c als CC te laten verschijnen in alle mails die worden aangemaakt. Het is uiteraard de bedoeling dat het Cc adres uit dezelfd rij komt dan het to adres...Kan iemand mij helpen. ...
 
Zet eerst eens de code in jouw OP tussen codetags voor de leesbaarheid. En plaats een realistisch voorbeeldbestand.
 
Punt 1 je bent lid vanaf 2007 en je weet nog altijd niet dat je code tussen code tags moet zetten!:mad:
Punt 2 denk je niet dat een gelijkend voorbeeldbestandje voor een beter(sneller,rapper) oplossing zal zorgen?
Punt 3 ik heb een oplossing (code) in mijn excel kastje liggen, maar ga nu eerst terug naar punt 2.
 
Ik ben inderdaad lid van 2007 maar nog steeds een leek in het gebruik van VBA.Ik gebruik het enkel op mijn werk om sommige zaken iets eenvoudiger te proberen maken en meestal lukt dat met wat "googlen" of werd ik hier verder geholpen.Indien "helpmij" enkel voor experten is mag je mijn vraag verwijderen en probeer ik wel ergens anders een antwoord te vinden (of google ik nog enkele dagen verder...) en sorry voor mijn onhandige vraagstelling...
 
Het enige wat gevraagd wordt, is het plaatsen van representatief voorbeeldbestand. Uit de code kan ik niet geheel opmaken waar nu wat staat. Het heeft dus niets te maken met dat '"helpmij" enkel voor experten is' maar dat de helpers graag een idee hebben hoe het eea in elkaar steekt zodat er een passende oplossing gemaakt/getest kan worden. Qua deelcode niet zo heel moeilijk en kan op meerdere manieren

Code:
Sub VenA()
  ar = Range("D1:Z1")
  For j = 1 To UBound(ar, 2)
    If ar(1, j) Like "?*@?*.?*" Then c00 = c00 & ";" & ar(1, j)
  Next j
  If Len(c00) > 0 Then MsgBox Mid(c00, 2)
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan