Watermerk word2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

GezO

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2018
Berichten
10
Ik heb een document waarbij de koptekst op de eerste pagina afwijkt van de overige pagina's.
Nu het volgende probleem:
Als ik een watermerk "Concept" invoeg via - Ontwerpen - Watermerk - aangepast wordt op elke pagina netjes deze tekst ingevoegd.
Als ik echter het invoegen wil gaan doen via een macro en dus gewoon een macro opneem via -Beeld - Macro - Macro opnemen en daarna de macro draai wordt het watermerk niet getoond op de eerste pagina (met afwijkende koptekst)

Wie o wie kan en wil mij hierbij helpen
 
Plaats je document met de macro er eens bij, dan kunnen we zien wat hij precies doet.
 
In een docx kan nooit een macro zitten. Docm bestanden kun je volgens mij gewoon uploaden, of anders zippen.
 
Bestand toegevoegd

Dan zou dit de juiste moeten zijn
 

Bijlagen

  • Template schakelprogramma V2.0.docx
    83,5 KB · Weergaven: 52
laatste poging

Nu wel de juiste
 

Bijlagen

  • Template schakelprogramma V2.0.docm
    95,6 KB · Weergaven: 47
Heb je haast? :). Ik ben er nog niet aan toegekomen, maar ik zal vanavond een poging wagen.
 
Als ik een watermerk "Concept" invoeg via - Ontwerpen - Watermerk - aangepast wordt op elke pagina netjes deze tekst ingevoegd.
Ik kan dit helaas voor jou niet reproduceren; noch in 2010 en ook niet in 2016. Als ik via de menu's een watermerk invoeg, krijg ik die netjes in de sectie waar de cursor staat. Dus sta ik op pagina 1, dan alleen op pagina 1 en sta ik op pagina 2 of verder, dan niet op pagina 1. En dat is ook logisch, want dat heb je nu eenmaal ingesteld door pagina 1 een aparte koptekst te geven. De macro doet (uiteraard) krek hetzelfde, dus ook op basis van de cursor. Wil je dat anders, dan moet je de kopteksten eerst gelijk maken.
Je kunt ook maar één watermerk in een document hebben, dus dat is de enige oplossing, naast het handmatig toevoegen van afbeeldingen die je opmaakt als watermerk.
 
Dat is vreemd. Als ik een watermerk invoeg komt hij, waar ik in het document ook sta met mijn cursor, op alle pagina's.
Met de macro alleen op pagina 2 en verder
 
Ik heb net jouw document opnieuw gedownload en daar staat al een watermerk in, inderdaad op alle pagina's. Haal ik die weg (<Ontwerp>, <Watermerk>, <Watermerk verwijderen>) dan verdwijnt die overal. Ga ik nu op pagina 1 staan en voeg ik een nieuw watermerk in: alleen pagina 1. Ik haal ik hem weg, ga naar pagina 3 (heb wat extra tekst toegevoegd) en voeg opnieuw een watermerk toe. Alle pagina's, behalve pagina 1. Precies zoals ik verwacht conform de koptekst instellingen. Probeer maar.
 
Kleine toevoeging,

Als ik een standaard watermerk invoeg klopt het wat hierboven is beschreven.
Voeg ik echter een "aangepast" watermerk in, wordt hij wel op alle pagina's geplaats ongeacht waar ik in het document sta.
Als ik dat dus opneem met een macro doet hij dat niet
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan