• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke waarden uit een platte omzet tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi Jan Karel,

inderdaad en dan met het sommen van de omzet.
 
excuses - ik zie dat niet geheel correct ben geweest in mijn uitleg.

ik heb de bijlage aangepast - in Sheet "Blad 1" heb ik de pivottable zoals de opsomming bedoelt alleen hier staat de volgorde niet juist.

in Sheet "Gewenste bijlage " staat nu de correcte layout.

het is de omzet per materiaal per klant :

kolom H (omzet) per Kolom D (materiaal) per Kolom B (klant)

Bekijk bijlage 22-3-2018 Voorbeeldje Unieke waarden.xlsx
 
L = eigenlijk "slaafs" aan materiaal , het is een categorisatie van een materiaal maar heeft geen grotere betekenis dan dat, het is heel simpel gezegd een aanvulling op materiaalomschrijving.
 
Laatst bewerkt:
De volgorde van de kolommen kun je in een draaitabel volledig zelf bepalen met uitondering van de laatste kolom waain de 'values' komen te staan./

Ik zie geen voordeel van de door jou gewenste opzet ten opzichte van de -licht aangepaste- draaitabel.
 

Bijlagen

  • __ik wil _snb.xlsx
    20,2 KB · Weergaven: 30
de volgorde wordt gedicteerd daar kan ik ver niets aan doen helaas - een draaitabel is verder niet optioneel gezien het hier over een half miljoen plus lijnen gaat....
misschien is het beter om alleen unieke klant en materiaal combinaties eruit te halen en dmv index en som formules het geheel aan elkaar te knopen maar dan zijn de aantal lijnen nog steeds erg lastig
 
Op basis van welke kennis veronderstel je dat een draaitabel niet zou werken ?
Heb je mijn bijlage wel bekeken ?

...is het aantal lijnen.

Wat is overigens de bedoeling van de hele exercitie ?
 
Laatst bewerkt:
HI SNB,heb zeker je berichtje gelezen en de file bekeken, maar moet bekennen dat ik niet meteen zie wat daar gewijzigd is.
na wat dagen ziek te zijn geweest en even van het vraagstuk "verlost"te zijn heb ik een oplossing bedacht. Waarschijnlijk niet erg mooi maar hij
werkt redelijk.(draaitabel is niet mogelijk gezien de structuur waarin ik moet rapporteren)

Hier mijn oplossing ;)

Bekijk bijlage 28-3-2018 Voorbeeldje Unieke waarden.xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan