• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mailadres uit bestand halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
431
In bijgevoegd bestand zit een invulformulier met verschillende opdrachten. Er zitten 2 cmd's om te mailen. De knop mail ledenlijst werkt, maar de knop mail koorlid krijg ik niet voor elkaar. Hij zou een koorlid uit het bestand moeten kiBekijk bijlage Ledenbeheerder.xlsezen. Verder niets. Alleen een koorlid kiezen ,vervolgens outlook openen en het betreffende koorlid meteen in het vak AAN zetten
 
Je hebt toch al een procedure hoe je kan mailen? Waar zijn de koorleden te vinden? Of wil je 1 of meerder geselecteerde items een mail sturen?
 
Inderdaad, procedure is bekend. De koorleden zijn te vinden in het tabblad Ledenlijst. Uit deze lijst zou ik dan 1 of meerdere items willen selecteren. Alleen is de vraag: Hoe ????
 
Heb je ander leden dan koorleden?

Om iets te doen met een geselecteerde regel

Code:
Private Sub CommandButton11_Click()
Dim j
  For j = 0 To LB_00.ListCount - 1
    If LB_00.Selected(j) Then MsgBox "start mailprocedure"
  Next j
End Sub
 
Ik heb alleen maar koorleden in het bestand staan. Inderdaad, als ik een regel selecteer komt de msgbox. Verder gebeurt er niets.
 
Je hebt de mailprocedure toch? Hoeveel moeite kan het kosten om ipv een msgbox outlook te openen en daar het mailadres in te zetten. Enige zelfinspanning kan geen kwaad. Leer je ook nog eens wat van en kan je zelf je bestand onderhouden zonder afhankelijk te zijn van een forum.;)
 
Zet in de eigenschappen van de ListBox LB_00 het attribuut Multiselect op 1 en dit achter de knop Mail koorlid:
Code:
Private Sub CommandButton11_Click()
    Dim a_TO() As String
    Dim m_TO As String
    Dim lItem As Long
    Dim i As Integer
    
    For lItem = 0 To LB_00.ListCount - 1
        If LB_00.Selected(lItem) = True Then
            ReDim Preserve a_TO(i)
            a_TO(i) = LB_00.List(lItem, 11)
            i = i + 1
            LB_00.Selected(lItem) = False
        End If
    Next
    m_TO = Join(a_TO, ";")
    MsgBox m_TO
End Sub

Selecteer dan 1 of meer regels in de box met leden en druk dan op de knop Mail koorlid.
 
Ok dan.
Naar mijn mening heb je ook niet 2 knoppen nodig.
Van de code die ik plaatste kan je een functie maken.
Als deze een lege waarde terug geeft mail je alle leden en anders alleen de leden die door de functie werden terug gegeven.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ed

Bedank voor je reacties tot zover

Ik had al een beetje geexperimenteerd met je code. Ik krijg inderdaad wel outlook open , maar de gegevens zoals getoond in de msgbox krijg ik niet in het veld AAN. Bovendien als ik Multiselect op 1 zet dan laat hij geen gegevens met zien links in het vak GEGEVENS op het moment dat ik records selecteer in de listbox.
 
Als dat met multiselect niet gaat omdat het andere dingen in de weg zit dan kan je natuurlijk eenvoudig een ander formuliertje met een listbox openen waarin de leden worden gekozen. Van mijn voorbeeld maak je dan een functie die de waarden terug geeft.

Het is simpel, maar als je dit lastig vind wil ik het vanavond wel voor je maken.
 
Lijkt inderdaad de oplossing te zijn.
Is wel een lastige. Wacht vanavond wel af en kijk wel wat je mogelijk in elkaar "knutselt"
 
Prima. Ik zal dat dan doen in het document uit #1, tenzij je een ander document daarvoor wilt laten aanpassen,
Dan moet je die hier even plaatsen.
 
Hallo Ed

Doe maar in het geplaatste bestand uit #1 , dan kom ik er wel uit.

Tot zover bedankt.
Ik wacht rustig af
Tot vanavond.
 
Bedankt voor je snelle reactie

Dit formulier werkt inderdaad. Echter outllook start niet op en de betreffende emailadressen komen dus niet in het vak AAN
 
Ik zou verwachten dat je dat zelf wel kan als je de code achter dat formuliertje bekijkt.
 
Dat formulier had ik al eens gevonden ( volgens mij van Philiep) maar ook hier kreeg ik het niet voor elkaar. Dus........als ge nog genegen bent ????
 
Dat formulier kan je niet eerder hebben gezien want die heb ik vanmiddag voor je gemaakt.
Als Philiep al iets soortgelijks heeft gedaan zal dat hem kennende ongetwijfeld ook prima werken.
Maar ik zal vanavond nog eens voor je kijken of het te integreren is met je bestaande spullen.
 
Hey Edmoor

Kan me natuurlijk vergissen, maar ik dacht toch werkelijk dat ik dat formulier al eens gezien had. Het zou leuk zijn als je nog een oplossing had voor me. Succes in ieder geval en een fijne avond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan