• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mailadres uit bestand halen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er naar gekeken maar de huidige code is een dusdanig onleesbare brij dat ik niet ga uitzoeken wat daar allemaal gebeurt en wat er dan gedaan moet worden om mijn voorbeeld schermpje te integreren.
 
Het zou ook leuk zijn als jullie zelf wat inspanningen verrichten. 1 van jullie kan toch de code onder Private Sub CMB_06_Click() eens bekijken en aan- / toepassen op de nieuwe situatie? Dan lezen we wel weer waar jullie nog tegenaan lopen. Of moet alles panklaar aangeleverd worden?
 
Hallo VenA

Ik ben gisteren en vandaag al bezig geweest om cmb_06 aan te passen. Alleen maar ellende. Iedere keer foutmeldingen. Ik kom er niet mee verder. Als U nog wel mogelijkheden ziet ????
 
Het probleem in cmb_06 is dat er veel meer in gebeurt dan alleen datgene waar de betreffende knop voor bedoeld is, een mail sturen naar 1 of meer leden.
Trek die zaken uit elkaar en laat een Sub alleen dat doen waar hij voor bedoeld is. Gebruik tevens juiste inspringpunten en alinea indeling om de code fatsoenlijk leesbaar te houden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor

Cmb_06 werkt voor mij perfect. Alleen aanpassen lukt me niet. Dus ik denk dat het hier ophoud.

Bedankt voor je moeite die je erin gestoken hebt. Dit geld natuurlijk ook voor VenA
 
Het zal wel werken zoals je het hebt bedoeld, maar doet zoals ik al zei veel meer dan alleen een mail versturen en is daarnaast qua schrijfwijze niet te volgen als je dat niet zelf hebt gemaakt.
Er gaat wat mij betreft teveel tijd in zitten om mijn voorbeeld in te integreren.
Dat voorbeeldje van mij is heel simpel met een kort stukje code zo uit te breiden dat deze de mail naar alle, of naar de geselecteerde leden stuurt.
 
Hoi Edmoor

Je zult als expert t.o.v. de hobbyist zeker gelijk hebben. De optie zou dus volgens jou zijn cmd_06 laten vervallen en hiervoor jou voorbeeeld te gaan gebruiken. Welliswaar aangepast. Deze truc gaat mijn petje te boven. Zeker omdat ik ook nog de keuze moet hebben om e.v.t. een bijlage mee te sturen
 
Ik weet niet wat je naast het versturen van een mail in die routine allemaal doet en kan dus ook niet zeggen of je dat moet laten vallen.
Zoals ik al zei is waar je vraag om ging, het versturen van een email aan alle of 1 of meer leden, inclusief wel of niet een bijlage, zeer simpel met een klein stukje code in mijn voorbeeld toe te passen.

Dat wil ik best voor je doen, maar van cmb_06 blijf ik af.
 
Als je dat zou willen doen. Helemaal top. Maar vanavond niet meer.
Bedankt zover. :thumb:
 
Geen probleem.
Daarnaast wil ik er best over zeggen dat je het als hobbyist toch aardig in elkaar gestoken hebt, maar er valt nog veel te leren :)
 
Dat er nog veel te leren valt, daar ben ik me van bewust. Heb ik ook al eens een keertje als nieuwjaarswens gekregen van Philiep ( die ik overigens ook heel hoog in het vaandel heb staan)

Tot morgen
 
Hallo Edmoor

Nu kan ik tenminste kiezen tussen de koorleden of het gehele bestand.
Ik ga me nu maar eens druk maken hoe ik het voor elkaar krijg om wel of geen bijlage mee te versturen.

Bedankt in ieder geval voor je fantastische inzet.

Jos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan