• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

% berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddie01

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Berichten
202
Hallo,

Ik ben een leek in excel en ik kom er niet uit.

Ik wil een % korting berekenen van de verkoopprijs en inkooprijs.

Bijv.

Verkoopprijs = E 18,92
Inkooprijs = E 11,92

Welk % winst heb ik dan ? Dit moet natuurlijk in een formule

groetjes,
Eddie
 
Doe eens Inkoop gedeeld door verkoop met de cel eigenschap "percentage"
 
Verkoop/Inkoop-1
 
Leuk verdienmodel. Alleen inkoop en verkoop en verder geen kosten? En dan bijna 60% rendement knap.:thumb:
 
Beter omgaan met internet dan wij.
Er valt geen droog brood te verdienen met anderen helpen.
 
Heren,

Jullie kunnen zoveel schrijven als jullie willen, maar mij lukt het niet.

En het is geen verdienmodel, maar ik ben iets aan het uit proberen.

Groetjes,

Eddie
 
Dit heeft weinig met Excel te maken. De formule blijft in alle gevallen gelijk: (verkoopprijs/inkoopprijs) * 100% = x%. x% -100% = winst in %. Dat leerde ik al 65 jaar geleden op de lagere school.
 
Voorbeeldje is leuk, maar in dit geval toch niet nodig?

Als in A1 de verkoopprijs staat en in A 2 de inkoopprijs kan de winst op (minimaal) twee manieren berekend worden:

Code:
=(A1-A2)*100/A2
en dan krijg je een standaard getal zonder % teken:
Code:
58,72483221

of

Code:
=(A1-A2)/A2
en dan moet je de eigenschap van de resultaatcel op "percentage" zetten:
Code:
58,7248%
 
Laatst bewerkt:
Voorbeeldje is leuk, maar in dit geval toch niet nodig?

Als in A1 de verkoopprijs staat en in A 2 de inkoopprijs kan de winst op (minimaal) twee manieren berekend worden:

Code:
=(A1-A2)*100/A2
en dan krijg je een standaard getal zonder % teken:
Code:
58,72483221

of

Code: