Windows (C) partitie in rap tempo vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker7

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Berichten
65
Hallo fijne helpers.

Ik zit voor de tweede keer met dezelfde issue.

Ik heb een HP laptop met een 225 GB SSD. Paar maanden terug was ineens me C partitie bom vol. Lijntje onder de C-schijf was bomvol en kon niet verder. Ik kon het probleem niet vinden.

Heb toen gezocht of die ergens misschien op de achtergrond een back-up ergens van maakte... niet wat ik kon zien of vinden.
Ik de Windows die HP erbij leverde er af gegooid en nieuwe "kale" Windows erop gezet. De Windows die een fabrikant leverd zit bomvol commerciële software. Ik dacht dat het hieraan zou kunnen liggen.

Nu met de kale krijg ik het probleem weer... gister nog niks aan de hand. Kale Windows draait met standaard programma's. Denk aan Windows Live Mail, openOffice. AVG en download programma GrabbIt... al met al zou deze bij elkaar niet meer dan 50-60 GB moeten nemen.

Alles wat ik download aan films en wat dan ook worden meteen op de externe HDD gezet, waar ik een opmerking over heb: elke keer als me C-schijf vol komt, krijg op op het snelkoppeling pictogram op me bureaublad een blauwe vraagteken bij de Externe HDD. Ik zou bijna zeggen dat er een verband moet zijn, ik kan die of wat anders niet vinden. Externe HDD is een Western Digital 4TB.

ik hoop dat julllie mijn kunnen helpen want ik word er nu een beetje moe van... ik ga de laptop niet opnieuw instaleren. Dit lost het probleem niet op... en ik blijf daarmee niet aan de gang :p

Bedankt fijne helpers.

Raymond
 
Lange Pier, bedankt voor je advies. Ik was inmiddels al aan de gang gegaan met een ander programma namelijk 'WinDirStat'. Deze kon mij precies vertellen waar de map zich bevond die zoveel ruimte in nam. Het was de cache folder van GrabIt. Deze stond nog ingesteld op een map in C en de rest (Download en Extract folder) stonden wel op de externe HDD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan