Verzenden foto's van mobiel naar laptop via Send Anywhere

Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
261
Hallo, heb een problem met een app Send anywhere.
Vroeger kon ik foto's verzenden van mobiel naar laptop met Win. 10 en ontvangen met een originele benaming. Voorbeeld: IMG_1815 en kon ik ze makkelijk sorteren. Nu worden ze verzonden en ontvangen met een code van 36 symbolen, wat lastig is te sorteren.
Wat doe ik verkeerd en hoe krijg ik het zoals vroeger?
Bedankt, Jirko
 
is dit een app om ook files meteen verzenden.
zoals ik dat lees kun je zelf een zes cijferige code meegeven.
is het de windows of iOS app?
 
Ja, kan ze meteen draadloos verzenden. Op mijn mobiel iPhone 5 zit een iOS app versie 8.3.15.2 en op de HP laptop een app voor Win 10 versie 8.3.211228
 
Deze app is uitsluitend beschikbaar in de App Store voor iOS-apparaten. Dus voor mijn iphone5. Wat moet ik dan downloaden in Win10 laptop om die foto's van mijn mobiel naar mijn laptop te transporteren?
 
Je kunt kiezen uit 2 opties, je zult zelf uit moeten zoeken wat je het handigste vind, hangt af of je bij je laptop zit als je dat wilt doen..
Ik ga er vanuit dat je dat meestal doet.

1e optie dus:
installeer webdav server op Iphone5. Zorg dat je ook het ipadres van de iphone5 weet en de naam van de gedeelde map (weet niet uit mijn hoofd hoe je dat bij iphone5 doet, dus zelf ff uitzoeken.
Dan ga je op de latop Webdav instellen, zie artikel:
https://uvacollab.screenstepslive.c...78-how-do-i-set-up-webdav-for-windows-10-or-8

optie 2 kort
Dan moet je dus een Webdav server op je laptop installeren: handleiding
Nu moet je het ip adres van de laptop weten en de naam van de gedeelde map.
Vervolgens moet je op de iphone5 dus de webdav navigator app installeren dus NIET de server app.
Met het ip adres en de naam van de gedeelde map zou je dus op de laptop moeten kunnen komen.

Het voordeel van de laptop als server is dat je hem als een soort eigen Dropbox kunt gebruiken.
Ik kan hem zelfs wereldwijd bij komen, maar daarvoor doe ik het wel met https via poort 443 (SSH).
Mijn server draait op een Linux (Debian) systeem, al sinds 2011, af en toe updaten en verder, zorg voor een goede backup zodat je snel weer online bent.

PS: als je de client van optie 1 niet goed werkend krijgt onder Win10, ik heb nog de laatste freeware versie van NetDrive liggen, die is beschikbaar en werkt altijd is mijn ervaring.

Succes, tja het is wel even wat uitzoekwerk maar je krijgt er ook iets mooi voor terug.
 
Laatst bewerkt:
En? Al gedachten in welke richting het zou kunnen gaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan