• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzoeken meerdere waarden + duidelijk voorbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietermathijssen

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
Berichten
24
Hallo,

In het voorbeeld kan er in het eerste licht blauwe vak gezocht worden op een CODE dez ezoek op blad 2 de gegevens erbij en geeft de informatie weer., dit werkt prima

echter wil ik als in het voorbeel eronder ook kunne zoeken op "nederland" en dat hij dan meerdere waarde geeft als in het voorbeeld

om het extra moeilijk te maken zou ik ook (in hetzelfde vak) willen kunnen zoeken op bevoorbeeld "N" dat hier dan de waarden weer worden gegeven van zo al Nederland, als noorwegen

dit geld natuurlijk ook voor zwitserland en zweden

op blad 2 moeten waarde toegevoegd kunnen worden

heb al aardig wat filmpjes bekeken, en forums doorgelopen, misschien kan hier de oplossing gegeven worden Bekijk bijlage luchthavencode opzoeken voorbeeld.xlsx
 
Met een draaitabel en een slicer...
 

Bijlagen

  • luchthavencode opzoeken voorbeeld.xlsx
    36,3 KB · Weergaven: 39
Zonder draaitabel en met 2 mogelijkheden:
optie 1 vba (textboxen bovenin)
optie 2 met slicers
 

Bijlagen

  • Luchthaven_gijs.xlsm
    38,9 KB · Weergaven: 47
Duidelijk zelfs 2 kan en klare oplossingen!!! Bedankt

Echter wilde ik dit voorbeeld gebruiken omdat ik hier al een gedeelte in gebouwd had en het makkelijk was om te laten zien wat ik zocht.

het werkblad waar ik de formules voor wil gebruiken is met gegeven voorbeeld niet te doen daarom een ander voorbeeld, zelfde vraag

zoeken op gedeelte van tekst in groene vakken

belangrijk dat info die ingevoerd kan worden aan te vullen is in blad 2

zoekveld blad 1

Bekijk bijlage aangepast voorbeeld 1.xlsx



er komen veel zelfde gegevens voor (dubbele waarden) alle gegevens moeten worden weergegeven
 
Laatst bewerkt:
Jouw 2e voorbeeld is niet te gebruiken met het doel wat je voor ogen hebt.
Als er in het bovenst zoekgedeelte, na het invoeren van tekst in de groene vakken, meer regels naar voren zouden komen dan nu in het voorbeeld het geval is, dan zal het onderste zoekgedeelte worden overschreven.
Ik snap ook niet waarom je 2 zoekgedeelten hebt gemaakt.
Bovendien zie ik ook nog steeds niet het nut van een secundaire output na het filteren.
Je kunt toch gewoon je huidige brongegevens filteren?

het werkblad waar ik de formules voor wil gebruiken is met gegeven voorbeeld niet te doen daarom een ander voorbeeld
Wil je nog eens uitleggen dan waarom dit perse met formules moet! Het is mij niet duidelijk!
 
Beste Gijsbert,

Ik ben zelf niet sterk met VBA ik vond wat je gemaakt had wel erg handig, met name de zoekvelden en eigenlijk precies wat ik bedoel

Daarom heb ik nog even zitten stoeien met de uitijdelijke vormgeving, als je bijgaand voorbeeld ook werkend zou kunnen krijgen zoals in jou voorbeeld met de zoekvelden zou ik helemaal geweldig vinden.
In jou voorbeeld zijn het vaste gegevens waar geen aanvullingen meer kunnen worden toegevoegd. ik zou echt in tabblad data zelf aanvullingen moeten kunnen doen.
waar we tabblad zoeken echt gebruiken om in de lichtblauwe vakken te zoeken.

door enorme hoeveelheid data is het denk ik raadzaam om het zoeken pas te beginnen bij minimaal 2 leestekens

Bekijk bijlage aangepast voorbeeld 2.xlsx
 
Je kan ook eerst eens bedenken wat nu jouw eigen vraag is. Volgens mij heb ik al drie verschillende voorbeeldbestanden voorbij zijn komen dus weet je zelf niet wat het nu moet worden. Het maken van code is maatwerk en dat kunnen de meeste helpers wel. Als je het zelf niet kan aanpassen/onderhouden dan moet je met iets concreets komen.
 
Laatst bewerkt:
VenA: Volgens mij heb ik al drie verschillende voorbeeldbestanden voorbij zijn komen
Dat maakt het inderdaad verwarrend.

Hoewel ik begrijp dat je dingen wilt kunnen wijzigen is het mij nog steeds niet duidelijk waarom je een secundaire output wilt na het filteren. Dit staat hier los van.
Filteren op je brongegevens lijkt me dus nog steeds het meest zinvol.

De textboxes die zijn toegevoegd in mijn eerste voorbeeld kunnen ook worden toegepast in het laatste voorbeeld wat je geeft!
Maar zoals VenA aangeeft is VBA maatwerk en beweegt niet zomaar mee met iedere aanpassing in ontwerp.

Maar goed, ik doe nog 1 poging:
 

Bijlagen

  • aangepast voorbeeld 2_Gijs.xlsm
    52,6 KB · Weergaven: 39
Gijsbert,

Dikke prima zo, helemaal wat ik bedoel. zoekvelden voor alle vakken.

Data kan worden toegevoegd, en gezocht. super nu begrijp ik dat ik het extra blad niet nodig heb.

Vriendlijk dank voor de hulp!!!
 
Laatst bewerkt:
@Gijsbert1, Los van andere mogelijkheden kan je in dit geval beter gebruik maken van 1 filterprocedure en deze dan aanroepen. Het ziet er wat rustiger uit en je hoeft maar 1 dingetje per TextBox_change aan te passen.;)

Code:
Sub VenA(c00)
  Cells(7, 1).CurrentRegion.AutoFilter Replace(c00.Name, "TextBox", ""), "*" & c00 & "*"
End Sub

Private Sub TextBox1_Change()
  VenA TextBox1
End Sub

Private Sub TextBox2_Change()
  VenA TextBox2
End Sub
etc.
 
Laatst bewerkt:
VenA,

Ik heb in die richting zitten zoeken maar het lukte nog niet echt.
Dank voor je aanvulling. :thumb:
 
Nog minder schrijfwerk voor je.
Code:
Sub VenA(c00)
  Cells(7, 1).CurrentRegion.AutoFilter c00, "*" & oleobjects("textbox" & c00).object & "*"
End Sub

Code:
Private Sub TextBox1_Change()
  VenA 1
End Sub

VenA 2
enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan