Inkomende email automatisch in Access 2007 (Octafish eerder opgelost)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DWGVDWGV

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2014
Berichten
20
Hallo Allemaal,

Het lukt mij om een mails in te lezen in Access 2007.

Helaas lukt het mij niet om de "inhoud" van de mails om te zetten in bruikbare velden. (het is één veld)
In onderstaande link heb ik gelezen dat Octafisch hier een semi oplossing voor heeft, deze vraag is gesloten en het antwoord
is voor mij niet duidelijk.

Nou zou ik graag met Octafisch in contact komen om dit te bespreken, inmiddels een donatie gedaan maar kan nog geen prive berichten versturen waarschijnlijk duurt dat een paar dagen.

In deze string is hetzelfde besproken:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/927193-Inkomende-email-automatisch-toevoegen-als-record

Gezien het zakelijk is wil ik hier best wat voor betalen als dat nodig is.

Ik heb een test db hier onder neer gezet ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.
groet DaveBekijk bijlage test5.rar
 
Nou zou ik graag met Octafisch in contact komen om dit te bespreken, inmiddels een donatie gedaan maar kan nog geen prive berichten versturen waarschijnlijk duurt dat een paar dagen.
Ik lees mee :). En ik zal morgen even naar je db kijken.
 
Hoi Octafisch,

Super tof,

Deze email word door de websitebouwer naar ons gestuurd als iemand het formuliertje heeft ingevuld. Nu wil ik graag in onze db alleen de antwoorden hebben zoals vermeld in tabel "gegevens nodig" ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Formulier naam : Reservering formulier
Datum van inzending : 21/03/2018 13:46:53
Uw naam: Dave Peeters
Uw e-mail adres: info@dpkoeriers.nl
Staat en Huisnummer: Edisonstraat 21
Postcode: 6604BT
Plaats: Wijchen
Telefoonnummer: 0243480230
Welk voertuig wilt u huren: personenwagen
Welke klasse: niet-van-toepassing
Op welke datum zou u het voertuig willen ophalen?: 21-03-2018
Welk tijdstip zou u het voertuig willen ophalen?: begin-ochtend
Op welke datum wilt u het voertuig weer terug brengen?: 22-03-2018
Welk tijdstip zou u het voertuig terug willen brengen?: begin-ochtend
U wilt dat wij: u-via-de-e-mail-informeren
Bericht: TEST DAVE
Heeft u al eerder bij ons gehuurd?: ja
 
Ik zie geen tabel "Gegevens nodig", maar ik vermoed dat dat de vragen zijn die je nu hebt gekopieerd. Om een mail uit te kunnen lezen in een tabel, moet je die mail regel voor regel uitlezen in een procedure. Dat werkt alleen goed als er structuur in de mail zit, en de vragen dus altijd hetzelfde zijn, en er geen fluctuaties in zitten. Ik zie wat dat betreft al een probleem, want je hebt een regel "Bericht:" dat vermoedelijk een vrij tekstveld is, en daaronder nog een vraag "Heeft u al eerder bij ons gehuurd?". Dat is bijzonder lastig om dat goed uit te lezen omdat je nooit weet wat de aanvrager in dat vrije tekstveld zet. De eerste 15 vragen zijn wat dat betreft wel te triggeren. Maar om goed in te schatten wat er nodig is, hebben we een voorbeeld mail nodig waar alles in staat.
 
De gegevens die nodig zijn voor de db zijn rood aangegeven, meer is niet nodig.
De structuur is altijd hetzelfde.
de vrije velden zijn niet nodig. (bericht) (vaker gehuurd e.d.)
 
Kan ik de email naar jou door sturen? ik weet even niet hoe ik het emailtje in dit forum kan zetten.
 
Heb 'm ontvangen; zal er proberen wat van te maken :).
 
Hoi Octafisch,

Ik was benieuwd of het gelukt was, of dat je nog informatie nodig hebt.
ben erg benieuwd of het je lukt, ik hoor graag.

Alvast bedankt

Dave
 
Het is best een ingewikkelde code, dus ik ben er al wel mee bezig, maar daar is ook even alles mee gezegd :)
 
Hier weer even een berichtje van mij,

Ben erg benieuwd of je al tijd gehad hebt om mij te helpen.
Of dat ik je ergens mee kan helpen.

groet,
Dave
 
Work in progress :). Ik zal er vandaag even naar kijken; ik dacht dat ik de code thuis had liggen, maar dat was dus niet zo: lag op het werk. Maar vandaag zal ik even tijd maken. Als jij nog even een kopietje van de db in zipformat kan plaatsen, dan kan ik daar ook mee werken, want op het werk kan ik geen rar bestanden openen.
 
Het was even puzzelen, maar het is gelukt. Ik heb een mapje in Outlook gemaakt waar de mails in staan, en daar een map <Afgehandeld> onder gemaakt. Een mail die is ingelezen, wordt dan naar die map verplaatst. OP die manier voorkom je dat een mail meerdere keren wordt ingelezen. Kijk maar even of je hem aan de praat krijgt; het is met Early Binding gedaan dus je zult wellicht de Outlook bibliotheken nog moeten activeren.
 

Bijlagen

  • test5.zip
    42,3 KB · Weergaven: 27
Hoi Octafish,

Zou super zijn als het werkt ben erg benieuwd, maar helaas als ik hem open geeft access 2007 aan : "onbekende database-indeling"
En wordt niet geopend. :shocked:
 
Da's raar, want hij is in 2010 gemaakt en die zou compatibel moeten zijn met 2007. Ik heb ook geen nieuwigheidjes gebruikt. Zal er zo een 2k3 bestand van maken, kijken of die wel werkt.
 
kan jij hem niet wegschrijven op versie 2007?
Wat 2k3 bestand is daar ben ik niet mee bekend, maar wacht je reactie graag af.

nogmaals dank

Dave
 
Je hebt zélf een 2k3 bestand aangeleverd ... En mijn bestand is dus in 2007 format, maar dat kan je dus niet inlezen. Kortom: de verwarring stijgt :)
 
Snap er niets van, ik kan er helemaal niet mee.
Kan ook niet importeren. Het programma word steeds afgesloten. :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan