Inkomende email automatisch in Access 2007 (Octafish eerder opgelost)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vermoed dat de interne sortering niet goed stond. Hoe dan ook : ik heb in de zip een 2k3 bestand en een 2007 bestand gezet. Kijk maar welke het beste werkt. Je moet het formulier fMail openen, daar staat een knop die de mail importeert. Zorg er dus wel voor dat er in Outlook een map onder de mailmap hangt die "Afgehandeld" heet, anders zal de procedure wel vastlopen.
 

Bijlagen

  • test5.zip
    189,3 KB · Weergaven: 26
In één bestand kan ik in, top.
Mapje afgehandeld gemaakt, maar hoe heb je het mapje genoemd waar de binnen gekomen email in moet staan?
Ik krijg nu melding dat hij het niet kan vinden in bibliotheek.

:thumb:
 
Dat had ik al in een eerder bericht gezet: je moet de juiste bibliotheken nog aanzetten. In dit geval heb je de Outlook bibliotheek nog niet geactiveerd.
 
Ik had dat inderdaad gelezen, ging ervan uit dat ik de map afgehandeld moest maken, dat heb k gedaan.
Nu moet ik even gaan googlen hoe ik Outlook bibliotheek kan activeren.
(nog nooit gedaan) op google is daar niet weel over te vinden.
Super bedankt voor je reactie ik puzzel weer door !
 
Sorry ik ben helaas niet zo slim,
Ik heb allerlei vinkjes geprobeerd in access (alt f11 extra) maar kom er niet uit.
Kan je me vertellen hoe ik het moet doen?

Sorry, bedankt voor de door jou genomen moeite.

Dave
 
Je moet naar het VBA venster (inderdaad: <ALt>+<F11>) en dan naar <Extra>, <Verwijzingen>. Vervolgens scroll je naar beneden tot je bij Microsoft Outlook bent aangekomen. Ik heb een nieuwere Access versie, dus mijn bibliotheek kan hij dan niet vinden. Jouw lib nummer zal wel 12.0 o.i.d. zijn.
 
Goedemorgen,

Ik zat gisteren dus goed, omdat jij met een nieuwere versie werkt probeert het systeem 14.0 in te laden en geeft dan de tekst "ontbreekt"deze heb ik uit gevinkt, vervolgens 12.0 aan gezet. Nu loopt het programma verder maar blijft hangen op de "Sender" zie knipsel.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    33,4 KB · Weergaven: 51
Als ik Sender weghaal, dan werkt het wel.

Ik kan hier vast wat mee!

Super bedankt.
 
Ik heb de code gemaakt op een Exchange server; dat werkt vermoedelijk toch iets anders. Maar je oplossing, regels weghalen die het niet doen, is natuurlijk prima :). Je had ook nog kunnen kijken of er een alternatief voor is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan