Games laden ontzettend traag na upgraden videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamedudese

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
50
Hallo,

Ik heb sinds gister mijn GTX 660 vervangen door een GTX 1060. De kaart doet het super, mooie fps in games, maar sinds ik deze kaart gebruik duren de laadtijden in games echt ongelofelijk lang. Veel langer dan voorheen Ik weet dat laadtijden niet direct worden beïnvloed door een nieuwe videokaart, maar dit kan toch geen toeval zijn lijkt me. De drivers heb ik geüpdate, waarbij ik de oude drivers heb ge-overwrite. Een echte clean install van de drivers heb ik dus niet gedaan, aangezien het merk van de kaarten hetzelfde is. Maar of het een driver probleem is betwijfel ik.

Dit zijn mijn specs:

•700 Watt Cooler Master voeding
•Intel Core i5-3570K 3.40 GHz
•Asus Moederbord P8H77-V LE
•7.1 Geluidskaart
•Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600
•1000 GB SataIII Hardeschijf
•Nvidia GTX660 2GB = vervangen door GTX 1060 6GB

Wie kan mij verder helpen?
 
Je hebt geen SSD?

Reseat de SATA kabel eens.

Welke bios versie staat erop?

Kijk of in de logboeken er wat over staat.
http://www.dummies.com/computers/operating-systems/windows-10/how-to-use-event-viewer-in-windows-10/

Geen SSD nee. Raad je dat aan voor games?

Sata kabel heb ik gereset. Heeft helaas niet geholpen.

commandprompt geeft bios versie 0803 EDIT: systeemoverzicht geeft SMBIOS 2.7 aan

In de logboeken zie ik meerdere foutmeldingen staan, maar ik weet zo een twee drie niet welke van belang zijn. Meeste zijn errors van games.
 
Laatst bewerkt:
uhm als de games die je speelt advanced shaders gebruiken en je hebt ook veel geheugen op de kaart, duurt initieel laden van veel games inderdaad langer met een nieuwe videokaart. De game gebruikt grotere shaders en je geheugen wordt eerst volgeladen met "assets". Daarna zou alles wel vloeiender moeten verlopen.
 
Geen SSD nee. Raad je dat aan voor games?

Sata kabel heb ik gereset. Heeft helaas niet geholpen.

commandprompt geeft bios versie 0803 EDIT: systeemoverzicht geeft SMBIOS 2.7 aan

In de logboeken zie ik meerdere foutmeldingen staan, maar ik weet zo een twee drie niet welke van belang zijn. Meeste zijn errors van games.

Niet echt voor de games an sich maar de shader cache zal dan sneller geladen zijn.
De meeste raden het af om die uit te zetten maar dat zou je kunnen proberen en kijken of dat helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan