• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dagverbruik berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Berichten
1.597
Voor het bijhouden van mijn electraverbruik, gebruik ik bijgaand (afgemagerd) model.
Hierbij kan het voorkomen dat er niet alle dagen de meterstanden afgelezen kunnen worden.
In dat geval blijven een aantal cellen leeg. Het dagverbruik in kolom O, Q en S geven dan verkeerde info (met huidige berekeningsmethode)
Hoe zou de formule er uit moeten zien om met de lege dagen rekening te houden? (zie voorbeeldbestand)
 

Bijlagen

  • Test - Energie - 2017_2018.xlsm
    39,1 KB · Weergaven: 36
Ik begrijp er niets van.
PHP:
=ALS(SOM($N19)
de sommatie van een enkele cel zal wel de waarde van deze cel opleveren. 'Bij niet ingevulde gegevens in kolom I / kolom K dan niet $D18 maar $D16' waar moeten deze datums komen?
 
probeer deze even in O19
Code:
=ALS($N19<>"";N19/($D19-INDEX($D$7:D18;VERGELIJKEN(MAX($I$7:$I18);$I$7:I18;0)));"")
 
@VenA: Bedankt voor het meedenken.
@plongske: Je aangeboden oplossing is precies waar ik naar op zoek was. Hij werkt zoals bedoeld. Hartelijk dank :thumb::D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan