• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rekenen met kleuren en bij blijven werken na aanpassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

GGorter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2018
Berichten
1
Goeden avond allenmaal,


ik heb een vraag stelling waar ik zelf niet uit kom

ik wil graag optellen dmv de achtergrond kleuren van div cellen

dat is me gelukt dankzij een ouder bericht op dit forum

maar helaas als ik een wijziging maak in de kleuren neemt de som het niet automatisch mee

volgens een van de reactie kan je daarvoor een selectionchange-trigger voor een calculation voor gebruiken
helaas weet ik zelf niet hoe ik zal moeten uitvoeren zodat ik elke aanpassing niet de som hoef te verversen

ik hoor het graag en tot snel

mvg

G.Gorter
 
Goeden avond allenmaal,


ik heb een vraag stelling waar ik zelf niet uit kom

ik wil graag optellen dmv de achtergrond kleuren van div cellen

dat is me gelukt dankzij een ouder bericht op dit forum

maar helaas als ik een wijziging maak in de kleuren neemt de som het niet automatisch mee

volgens een van de reactie kan je daarvoor een selectionchange-trigger voor een calculation voor gebruiken
helaas weet ik zelf niet hoe ik zal moeten uitvoeren zodat ik elke aanpassing niet de som hoef te verversen

ik hoor het graag en tot snel

mvg

G.Gorter

Hi G.Gorter,
Ik heb als programmacode van het werkblad de volgende code staan (=herberekenen)
Code:
Private Sub Workbook_SheetCalculate(ByVal Sh As Object)
Calculate
End Sub
 
Met een voorbeeld document wordt je sneller geholpen.
Mocht je een VBA Function hebben gevonden, zet daar dan als eerste regel dit in:
Application.Volatile


Daarnaast heeft een wijziging van een kleur geen gebeurtenis tot gevolg en kan je de tip van anton44 proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou je ontwerp heroverwegen. VBA functies aangeroepen vanuit cellen zijn bijna altijd langzaam. Veel beter kan je je zaak omdraaien: laat de kleuren ontstaan op basis van echte celinhoud (voorwaardelijke opmaak).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan