Nieuwbouwwoning internet + coax aansluiting?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JayGerlofsma

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Berichten
30
Beste,

Volgende week ga ik intrekken in m'n nieuwbouw woning. Op mijn zolder heb ik internet en coax laten "voorbereiden" om zo lekker te kunnen gamen en tv te kunnen kijken. Tot mijn verbazing zie ik dat het niet is opgeleverd zoals ik had verwacht, zie: IMG_1632.JPGIMG_1634.JPG

Op het internet kom ik het volgende tegen: http://www.zelektro.be/niko-sokkel-aansluiting-tv-rj45-utp-niko-170-65158.html?id=52303548

Misschien heel stom gedacht? maar is dit plug and play? Ik ben zelf hier niet in thuis en ik hoop dat dit niet te lastig is...
 
Coax, welke provider heb je?
Cat kabel is er ook, dus wat je link betreft, dat kun je er goed op aansluiten, boven.
De vraag is meer, waar komen de draden vandaan?
Waarschijnlijk de meterkast.
Daar zul je dan een aansluiting moeten hebben/ krijgen van je provider.
Ziggo: die komt met coax binnen, gaat naar de de tv en waar ook in het huis. Overal moet je apparatuur hebben dat een ziggo kaartje kan verhapstukken om je apparatuur te laten werken. Ik weet niet of dat nog met die kaartjes gaat.
Op het modem van ziggo kun je dan die Cat-kabel aansluiten. Priegelwerk als je niet het juiste gereedschap hebt om op die kabel een stekker te maken.
andere aanbieders: die komen op een andere manier het huis binnen. Telefoonkabel of zelfs glasvezel.
Daar wordt dan een modem op aangesloten en dan gaat het verder met cat-kabel. Ook hier weer dat priegelwerk om een stekker op die kabel te zetten. Coax is dan niet te gebruiken.
Voor iedere TV is er dan een kastje dat van het internet signaal een (Hdmi) tv signaal maakt. Met dat kastje kies je de zenders. Met de TV kies alleen de poort waar het beeld binnen komt en beeld en geluid.

Ik hoop dat ik het begrijpelijk (en correct) heb uitgelegd.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik heb Ziggo, wat inmiddels al is aangesloten, ik heb dus wifi en ik kan tv kijken, dit werkt allemaal perfect (beneden). Alleen op zolder moet ik het zelf aansluiten en zorgen dat de draden, coax en cat, gaan passen in een wandcontactdoos.
De draden komen inderdaad uit de meterkast, als ik me niet vergis zitten deze wel los. Deze moeten dus uiteindelijk op mijn Ziggo modem worden aangesloten?

Op het internet vond ik deze 2 wandcontactdozen: http://www.zelektro.be/niko-sokkel-aansluiting-tv-rj45-utp-niko-170-65258.html (cat6) en http://www.zelektro.be/niko-sokkel-aansluiting-tv-rj45-utp-niko-170-65158.html (cat5).
Weet jij heel toevallig welke ik benodigd heb?

Wanneer ik de wandcontactdoos besteld heb, is het dan gewoon de draden erin doen en klaar? of is dat te simpel gedacht?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke je nodig hebt staat hopelijk ook op de kabel: cat5/6 :p

Niet veel verschil maar met cat 6 moet je een extra afwerking doen. Als alternatief kun je er natuurlijk een schoentje aan maken en een switch prikken van een tientje en dat heb je meteen meerdere aansluitingen (heb ik op zolder waar ik toch 4 aansluitingen nodig heb). Bij de TV beneden heb ik zo'n duo aansluiting. ziet er wel mooi en professioneler uit.
 
Welke je nodig hebt staat hopelijk ook op de kabel: cat5/6 :p

Niet veel verschil maar met cat 6 moet je een extra afwerking doen. Als alternatief kun je er natuurlijk een schoentje aan maken en een switch prikken van een tientje en dat heb je meteen meerdere aansluitingen (heb ik op zolder waar ik toch 4 aansluitingen nodig heb). Bij de TV beneden heb ik zo'n duo aansluiting. ziet er wel mooi en professioneler uit.

Bedankt voor je reactie. Ik ga vanavond even kijken wat er op de kabel staat. Thanks alle voor zoverre.
 
volgens mij moet de elektricien hier nog iets afmaken.
Ik kan mij niet voorstellen dat je dit zo hebt afgesproken om het af te leveren.
En aan de kabel te zien is het een cat 5e kabel. ( die voor het internet.)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan