youtube delen via mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter53

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
297
Ik wist hoe het probleem opgelost moest worden en ik weet ook dat ik het HOE ergens opgeslagen heb,
maar als je ouder wordt vergeet je wel eens wat......
In youtube staat onder het scherm een knop 'delen'
Als men daarop klikt krijgt men een rij icoontjes met als laatste een enveloppe.
Klikt men op de enveloppe dan opent, als het goed is, het mailprogramma.
Alleen in ons geval gebeurt dat niet.

Nu was er ergens in een bestand een regeltje waarmee bepaald werd, waar het JUISTE mailprogramma zich bevond.
Welk bestand was dat, in welke map zit het, en op welke wijze moest men de zin bewerken?

Kortom hoe stelt men een juiste 'mailto' voor delen onder Youtube in Firefox bij Windows 10 in?
Wie frist mij geheugen op?
 
Wordt dat in heel Windows niet bepaald aan de hand van de programma instellingen waarin je standaard mailclient staat ingesteld?
 
Windows 10. Dus klik op Start > Instellingen (= het tandwiel) > Apps > Standaard-apps
Onder E-mail stel jij je standaard e-mailprogramma in. Bij mij is dat Thunderbird.
Firefox zal die instelling overnemen.
Dit is de makkelijkste manier.
----------------------------------
Indien gewenst kun je ervoor kiezen om voor Firefox een andere mailto te nemen.
Klik daarvoor in Firefox op Extra > Opties.
In de linker kolom moet Algemeen geselecteerd zijn. In het rechter paneel scrol je omlaag naar Toepassingen.
Achter mailto zie je wat er nu is ingesteld. Bij mij is dat Thunderbird, maar als ik daarop klik dan zou ik bijvoorbeeld ook kunnen kiezen voor Gmail:

5aba0d0da3e4a-mailto_in_Firefox.png
 
Best mogelijk, maar soms werkt dat niet, vandaar dat ik de andere oplossing zocht
en aangezien die bestond, zou ik hem graag weer willen weten.
 
Wanneer is 'soms'? Daar moet wel een bepaald moment voor zijn?
 
Ik wil niet vervelend doen, maar IK had een vraag.
Ergens op internet stond een oplossing voor het geval dat delen via Email onder Windows 10 bij Youtube niet wilde werken.
Ik wilde die oplossing graag weer weten.

Ik heb zelf niet de machine waarop zich dat probleem voordoet in mijn bezit, dus ik kan niet vertellen hoe het komt.
Ik weet alleen dat er een oplossing, die onmiddellijk werkte, bestond!
Graag zou ik die oplossing weer vinden.
 
Tja, ik had gehoopt dat een er toevallig een goed verstaander was, die aan een half woord genoeg had.
Dat was helaas niet het geval.
Maar met een klein beetje geluk heb ik en het probleem en de oplossing terug gevonden.

Het probleem was dat onder Windows10 het niet mogelijk leek te zijn Live Mail te gebruiken voor het via e-mail delen in YouTube.
Ook in andere situaties konden overeenkomstige problemen met onderdelen van Windows Live Essentials ontstaan.
Het probleem zat hem in twee DLL bestanden.
Te weten wldcore.dll en wldlog.dll.
Deze bestanden bevinden zich in c:\Program Files\Windows Live\Shared
Door deze bestanden te kopiëren naar de verschillende mappen van Windows Live wordt het probleem opgelost.

Men kopieert dus wldcore.dll en wldlog.dll naar
c:\Program Files\Windows Live\Messenger
c:\Program Files\Windows Live\Contacts
en naar
c:\Program Files\Windows Live\Mail

Aangezien Windows Live door Microsoft niet meer ondersteund wordt,
is het echter verstandiger een vervanger voor deze progrmamma's te zeoken.
 
Het is niet verboden om nog eens te vragen of iemand alsnog een suggesties heeft, bijv als je een paar dagen geen antwoord gehad hebt... dat mag zelfs...:cool:

Fijn dat het opgelost is, en nog zelf gedaan ook.....:thumb:

Wel vreemd dat het zo moet als dit jouw mail programma is. Ik heb een niet-Microsoft programma en bij mij komt netjes het scherm welke app ik wil gebruiken met mijn mail programma boven aan en ik hoef alleen maar OK te klikken.

PS: kreeg je soms deze melding?
wlmail.exe-Systeemfout.JPG
 
Laatst bewerkt:
Niet helemaal hetzelfde, maar wel zoiets.
Zoals gezegd gaat het om een andere computer, die ik via Team Viewer draaiende moet zien te houden.
Dus ik kan het niet even controleren.

De eigenaar is niet echt handig met de computer en dan is het makkelijker als je met je oude vertrouwde programma kan blijven werken.
Daar hebben bedrijven als Windows, Google, Apple en dergelijke echter geen boodschap aan.

Nu we het toch over YouTube en delen via Email hebben.
Ik vind het wel vreemd dat ik Gmail niet als email client in kan stellen.
Natuurlijk ligt dat moeilijker maar je verwacht toch dat Google zijn eigen emailprogramma eerder zou bevoordelen dan benadelen.
;-)
 
Gmail is normaal toch webmail... dat is geen lokale mail client immers.. dus zou dat soms het verschil zijn, dus...zou ik dat nog wel logisch kunnen vinden....
Bij mij zijn de apps lokaal....
 
Gmail is inderdaad webmail, maar dat wil nog niet zeggen dat het daarom onmogelijk zou zijn.
Computers kunnen immers alles (en meer dan je denkt als je "Do you trust this computer" nog niet gezien hebt).
 
Prima, kijk de specificaties van Windows 10 na of de optie voorzien is...

Kijk anders hier eens na:
https://answers.microsoft.com/en-us...lient-in/6dba482c-9d50-44a3-a361-e52ec300294d
CH
Charlie_496 replied on October 19, 2017
I have this set up. I work for a company that doesn't allow using a client for Gmail. In Settings>Apps>Default apps and then under Email, click on whatever app you have listed there and Google Chrome will be an option--if you have it installed. Once you choose Google Chrome, you will still have to give "rights" to Chrome to allow it to be your default app--generally the first time you click on a link that would then open up a new email. You should also see if you go into Chrome Settings>Advanced>Content settings (under Privacy and security)>Handlers. For me, mail.google.com is my default mailto

Ben benieuwd of het ook werkt als je bijv vanuit een foto app wilt mailen... of dat het alleen goed werkt als je op een mail link klikt in de browser...

Naarmate de desktop nog verder geïntegreerd met de browser zal het in de toekomst "beter" gaan als je dat zou willen.
Ben er zelf niet zo een voorstander van. Het moet imho duidelijk blijven welk deel wel en welk deel niet online is zodra je een internet verbinding maakt.
Het nut van goede firewalls wordt alleen maar groter...
 
Laatst bewerkt:
Klinkt interessant.
Ik zou het uit willen proberen, maar ik heb op het ogenblik alleen de mogelijkheid om vanuit YouTube een link te delen.
Heeft vast iets te maken met het blokkeren van de sociale media wat ik ergens ingesteld heb.
Ik werk echter pas sinds zaterdag met Win10 Home en Chrome en ben even vergeten waar die blokkade verstopt zat.
Misschien dat ik vanmiddag tijd heb het te zoeken.......
 
Tja, ik had gehoopt dat een er toevallig een goed verstaander was, die aan een half woord genoeg had.
Dat was helaas niet het geval.
Maar met een klein beetje geluk heb ik en het probleem en de oplossing terug gevonden.
Die is leuk. Wil je helpen... Het is een halve vraag, want ik lees niets over WLM in post 1. Vergeetachtigheid moeten we dan begrip voor opbrengen. Als je nu weer eens 'oplossingen' opslaat en niet kunt vinden, installeer dan eens de zoekmachine Everything. Dan kun je zoeken op keywoorden in de bestandsnaam en nog handiger je kunt labels aan de bestandsnaam toevoegen. Na het scannen van de schijven (eenmalig) heb je binnen één seconde resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Locate32 vind ik persoonlijk ook handig... Kan ook in bestanden zoeken. wat eerder iig bij WinXP ook standaard kon
https://locate32.cogit.net/
Draai de eerste keer meteen deze tool, want hij maakt dan een index aan en is vervolgens super snel.
Werkt probleemloos on Win10 64 bits.
 
Door onverwachte gebeurtenissen voorlopig niet in staat te onderzoeken of ik Gmail via YouTube kan activeren voor het 'delen van een video.
Sorry.
 
Even tussen door.......
@route99
Met Firefox is het geen probleem de Share knop van YouTube voor Gmail te gebruiken.
Bij Chrome krijg ik hem niet aan de praat. Er opent wel een nieuw tabblad, maar Gmail opent niet, laat staan dat er een nieuw bericht aangemaakt wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan