Muis steeds naar andere plaats

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,
iedere keer als ik mijn muis wil verplaatsen, dan gaat hij naar een andere kant op. Hij blijft niet staan waar ik hem de laatste kaar gelaten had!
 
Tja, laatst had ik de verdelger op bezoek want ik huur van de corporatie... Die zei dat gif de muizen aantrekt, zoals iedere slordigheid met voedselresten en etensgeur. Gif neerleggen is niets voor huishoudens.

Wat heeft u voor aanwijsapparaat?
Als het een drukker knopje is dan weet ik dat je deze een vier of vijf seconden rechtstandig ingedrukt moet houden om opnieuw af te stellen. Is het met een staartje dan moet of de lens -of het mechaniek aan de binnenkant stofvrij gemaakt worden. Het kan zijn dat de muismat niet meer goed is maar de verkeerde kant opgaan is wel extreem. Bij draadloze muizen is de oplaadbare batterij aan vervanging toe en er kan storing zijn dus eventueel een ander kanaal kiezen. Vaak is er bij draadloos een klein schakelaartje daarvoor ingebouwd in het batterij vak en dan opnieuw paren met de ontvanger. Een totaal overleden muis kan natuurlijk ook maar elke muis kan met onderhoud meestal weer een paar tripjes verder.
 
Draadloze muis

Hallo,
Ik heb nu een draadloze muis gekocht en aangesloten. Als ik het piepkleine zwarte vierkantje in de PC stop, dan reageert de PC met het bekende geluid, maar de muis werkt verder niet. Wat ik ook doe, de pijl blijft op dezelfde plaats staan. Hoe krijg ik er beweging in?
 
je moet de muis eerst "pairen" met de usb-ontvanger, staat ook in de reactie van Alfred2 boven die van jou.
 
In het batterij vak zit geen knopje. Aan de onderkant zit alleen een on/off knop. Er zit een nieuwe batterij in!
Bij Apparaatbeheer staat hij genoemd. Ik heb ook nog de laatste stuurprogrammas aangeklikt, maar is up-to-date.
 
Laatst bewerkt:
En wat is het merk en type van deze onbekende draadloze muis..?
 
Het is een Maxxter Wireless Optical Mouse.
 
Ding zou direct moeten werken volgens wat er op het net wordt gezegd.
Alsa'ie niet werkt kan de receiver kapot zijn, dat kleine usb-ontvangertje.....of de batterijen zijn niet goed.
Veel meer kan het niet wezen...probeer ook andere usb-poorten.
 
Het is al wel veel beter geworden volgens mij.

Is er een papiertje meegeleverd met hoe het in werking is te stellen, dan staat daar misschien niet in dat er een plastic zit tussen de batterij en het contact, dat weggetrokken moet worden.

Iets anders waar ik aan denk dat is dat u nog Windows XP gebruikt en dan moet je vaak een driver hebben. Is het oude stuurprogramma nog actief?

USB stekkers moeten niet per ongeluk in een verkeerde poort gestoken worden. Bij een laptop gebeurt dat wel eens. Voor meer of beter advies wellicht iemand in de omgeving even vragen. Succes. Alfred 2
 
Ik heb het volgende gedaan:
In Apparaatbeheer, de muis verwijderd.
De USB ontvanger in de USB geplaatst. Apparaatbeheer herkende hem gelijk en laat hem zien. De batterijern getest en zijn vol. Aan de onderkant van de muis is het rode licht te zien, maar de pijl op het scherm beweegt niet. Ook bij een andere laptop gebeurt er niets.
Wat te doen???
 
Meestal begin je met probleemoplossing voor hardware en apparaten.
 
Het papiertje zit er niet in. Ik werk met Windows 10. Andere USB poorten geprobeerd. Ook op een andere PC, maar helaas....
 
Als die muis op een andere pc ook niet werkt is'ie stuk, dat lijkt mij een voor-de-hand-liggende conclusie.
Of het probleem in de muis zelf zit of in de ontvanger wordt hierdoor niet duidelijk maar aangezien de ontvanger in Apparaatbeheer zichtbaar wordt lijkt het in de muis zelf te zitten.
Misschien volgende keer iets meer uitgeven ( niet bij Action dus ) en een fatsoenlijk merk aanschaffen...
 
Je hebt helemaal gelijk. Ik direct er een bij Coolblue gekocht.
Groet,
Martin
 
Dan hoop ik voor je dat die ditect probleemloos werkt en wens je er op voorhand succes en veel plezier mee. :thumb:
 
De nieuwe muis werkt perfect. Dus... niet meer via Action.
 
Probeert u nog een andere USB ingang, die aan de achterkant. Er is kans dat de USB poort niet meer werkt en deze kans is groter bij een HUB, verdeelstation, wat de poorten aan de voorkant kunnen zijn. Er staat bij Apparaatbeheer de USB poorten wel geïnstalleerd en deze werken wel met een USB stick?

Dat systeembestanden corrupt zijn, daar ga je niet meteen vanuit. Geef eens de opdracht sfc /scannow. Bij gebreken moet de Windows schijf worden ingevoerd. Wanneer de problemen plotseling begonnen kan worden teruggegaan naar een systeemherstelpunt bij Systeemherstel. Als deze gemaakt worden tenminste. Drivers, instellingen en het register worden daarmee teruggezet. Dat houdt in dat de daarna geïnstalleerde programma's en drivers weer opnieuw geïnstalleerd moeten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan