• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met ALS

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDvL

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2018
Berichten
7
Hoi allemaal,

Ik probeer de volgende meldingen te implementeren:
- dat de rij in de tabel een kleur wordt als de contractwaarde gelijk of groter is/wordt dan 25.000 en alleen als het contract actief is volgens de kolom erna
(hier lukt het me wel bij groter dan 25000 in de cel, alleen niet de rij of in combi met de ALS formule voor Actief)
- dat de rij in de tabel een kleur wordt wanneer de opzegtermijn + 1 maand voor de afloopdatum is bereikt bij actieve contracten (voor aflopende contracten en stilzwijgende verlengingen)
- dat de rij in de tabel een kleur wordt 7 jaar na afloopdatum van inactieve contracten

Ik denk dat ik al een eind kan komen met een voorwaardelijke formule voor de actieve/inactieve kolom.

En is het ook mogelijk de gekleurde rijen in een verkort overzicht te krijgen in sheet 1 die mee verandert als er iets wordt aangepast in de originele tabel (soort kopie van belangrijkste info) Krijg telkens alleen info over de draaitabellen, maar die doen niet wat ik zou willen.

Bijgevoegd een test file. Bekijk bijlage Test File Totaaloverzicht.xlsx

Ik hoop dat jullie kunnen helpen of wat tips kunnen geven :)

Groetjes,

Joy
 
dat de rij in de tabel een kleur wordt als de contractwaarde gelijk of groter is/wordt dan 25.000 en alleen als het contract actief is volgens de kolom erna
Code:
=AND($M3>25000;$N3="Inactief")              Aplies to: =$C$3:$N$100
dat de rij in de tabel een kleur wordt wanneer de opzegtermijn + 1 maand voor de afloopdatum is bereikt bij actieve contracten (voor aflopende contracten en stilzwijgende verlengingen)
Code:
=AND(NOW()<DATE(YEAR($L3);MONTH($L3)-$K3+1;DAY($L3));$N3="Actief")              Aplies to: =$C$3:$N$100
dat de rij in de tabel een kleur wordt 7 jaar na afloopdatum van inactieve contracten
Code:
=AND(NOW()>DATE(YEAR($L3)+7;MONTH($L3);DAY($L3));$N3="Inactief")              Aplies to: =$C$3:$N$100

Dit zou antwoord moeten geven op je VO vragen.
En is het ook mogelijk de gekleurde rijen in een verkort overzicht te krijgen in sheet 1 die mee verandert als er iets wordt aangepast in de originele tabel
Dan kun je nog het makkelijkste de tabel sorteren of filteren op kleur!
 
HH. Waarom de formules in het Engels en niet in de Nederlandse versie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan