MSconfig opstarten van programs bij PC start

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald Baert

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Berichten
116
Hallo,

Bij opstart van mijn PC starten ook een aantal programs mee op (terug te vinden via msconfig>opstarten.)
ik plaats hierbij een screen capture van alle aangevinkt items die opstarten en op de achtergrond draaien, ik vraag me af of dat allemaal wel nodig is want dat vertraagt toch je pc opstart.
alvast badankt voor de geleverde info,
R.B
 

Bijlagen

  • opstart prog.jpg
    opstart prog.jpg
    503,3 KB · Weergaven: 74
Dat vertragen valt mee. Is mede afhankelijk van of jouw systeem een beetje snel is. Jij kunt het beste zelf beoordelen of die items nodig zijn, immers jij kent de programma's. Wil je meer weten over deze items, zinvol, vertraging en wat het precies is, moet je Glary Utilities downloaden en daar naar de Opstart manager gaan. Rechts staat wat het is, zinvol, status, meer informatie van gebruikers etc.
 
Laatst bewerkt:
Hallo R B, Hee bij mij maar vijf. Zou ik zo veel zuiniger zijn?

Chrome browser heb ik ook maar dat staat niet in die lijst.

Ik adviseer vaak om Realtek stuurprogramma voor geluid, bij Programma's en onderdelen helemaal weg te halen wanneer je gewoon stereo aangesloten hebt. Binnen minuten installeert Windows de geluid chips dan zelf en meestal zonder driver bestanden aan te hoeven wijzen.

Het één is meer belastend voor systeembronnen dan het andere. Taakbeheer (Ctrl Alt Del) vertelt natuurlijk wel iets maar voor een indruk van hoe veel het vergt kan u het beste zoeken met Google naar deze namen. Iedereen vraagt zich af hoe belastend hulpprogramma's zijn en wat nut en noodzaak ervan is. Informatie krijgt u daarom met Google al op de eerste pagina.

Met het programma AutoRuns van Sysinternals kan u een lijst laten opstellen van nog heel veel meer wat er op de computer opstart. Daar zijn de actieve onderdelen eveneens uit te schakelen met deze checkboxen, dus bij twijfel zou u wat kunnen proberen.

Het wordt pas echt bezwaarlijk als er veel updaters of indexeerders actief zijn. Windows Search indexing service, voor snellere zoekacties, vind ik niet nodig en virusscanners met achtergrond scans ga ik uit de weg. Soms zijn hulpprogramma's slecht geschreven waardoor een controle voor een update het werken of goed kunnen opstarten onmogelijk maakt.

In de Programmagroep Opstarten staan wel eens opstart versnellers. Bij het starten van Windows wordt dan bijvoorbeeld Office al gedeeltelijk geladen. Meestal is dat overbodige luxe.

Veel meer weet ik er niet over te zeggen. Misschien komt u nog malware tegen bij een grondige controle met AutoRuns. Maak ook aantekeningen ervan, zodat er bij een volgende controle snel duidelijkheid is. Voor vlug opstarten zou u de computer wellicht meer in de Slaapstand uit kunnen zetten.
 
Hallo,

Bij opstart van mijn PC starten ook een aantal programs mee op (terug te vinden via msconfig>opstarten.)
ik plaats hierbij een screen capture van alle aangevinkt items die opstarten en op de achtergrond draaien, ik vraag me af of dat allemaal wel nodig is want dat vertraagt toch je pc opstart.
alvast badankt voor de geleverde info,
R.B

Alles eruit halen, behalve die voor de anti virus en drivers.
De rest hoeft helemaal niet mee op te starten en kan behoorlijk vertragend werken als ze op de achtergrond mee blijven draaien en als je een prog nodig hebt dan kun je die gewoon in Windows starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan